Hoe komt het dat ik soms dit soort mail krijg? zie uitleg

In mijn hotmail krijg ik soms dit soort berichten:
"HI! What’s up? I’ve found a funny site! Hurry up! "
en dan staat er een link.De afzenders weten nergens van.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Die afzenders hebben dan ooit ergens hun naam en password van hotmail ingetypt en zijn nu onderdeel van een netwerk waarin spam verstuurd wordt. Hun hotmail account is gehackt.

Je kunt ze het beste even waarschuwen en melden dat ze onmiddellijk hun password moeten veranderen, dan zou het op moeten houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okay, bedankt!
Klopt helemaal. Zelf kan je er niks aan dien de afzender moet een nieuw wachtwoord aanmaken. Als die dat niet doet blijft dit doorgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Degene die je dat gestuurd heeft, heeft een virus.
Dit kan komen doordat hij z'n hotmail naam en wachtwoord ergens heeft ingevuld, maar ook doordat hij/zij zelf zo'n mailtje heeft gekregen.
Als je namelijk nu op die zou klikken (die waarschijnlijk eindigt met jou e-mail adres) krijg je dit virus ook, en zullen er namens jou ook van dit soort mailtjes verstuurd worden.

Zulke berichten kunnen ook via msn verstuurd worden, en zullen bijna altijd eindigen met jou e-mail adres in de link, zodra je zoiets ziet kan je ze het best meteen blokkeren en ze vertellen dat ze dit virus hebben. Het virus kan weggehaald worden met het programma Malware Bytes (Zie bron)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in die bewuste link staat alleen maar iets van:
soleholiday.com en dan allerlei cijfers en nog wat..maar het eindigt niet met mijn email-adres...maar goed, ik zal de afzender waarschuwen.
Dat soort mailtjes krijgen we allemaal wel eens. Het kan spam zijn, een poging om je pc met malware te infecteren, of phishing.

Het hoeft *niet* te betekenen dat degene die je als afzender ziet is gehackt of een virus heeft. Het is kinderlijk eenvoudig om een afzender te faken, als ik wil kan ik zo, met de standaardfuncties van mijn mailclient, jou een mailtje sturen met pussycat@goeievraag.nl als afzender.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, spoofen kunnen we allemaal. Daar hoeven we geen mailaccounts voor te hacken.