Waarom voert GV (bijna) alle wijzigen door zonder de leden op de hoogte te stellen?

Dit is een serieuze vraag.

Zoals vandaag is het plotseling niet meer mogelijk om je naam te wijzigen. Het is goed dat het niet meer mogelijk is, alleen hebben wij niet de mogelijkheid gekregen om voor de laatste keer je naam te wijzigen?

Is er een reden voor dat wij niet op de hoogte gehouden worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
AWM
14 jaar geleden
We hebben het misschien hieraan te danken:
http://www.goeievraag.nl/vraag/toegevoegde-waarde-mogen-veranderen-gebruikersnaam.9759
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en dan wat naar beneden scrollen idd... Je bent scherp antwoordman, dat moet ik toch zeggen...

Het beste antwoord

Volgens de voorwaarden:

11.4 Geregistreerde Gebruikers kunnen de in het Gebruikersaccount ingevoerde gegevens te allen tijde inzien, wijzigen of verwijderen en dienen de in het Gebruikersaccount als verplicht gemarkeerde informatie aan te passen, indien deze onjuist of niet langer actueel is.

Je username valt onder "ingevoerde gegevens". Deze wijzigingen gaat dus tegen de voorwaarden in.

Eigenlijk hadden ze minimaal de voorwaarden moeten aanpassen, en mensen een bepaalde tijd voor de doorvoer op de hoogte moeten stellen van de nieuwe gewijzigde voorwaarden.

Als je namelijk akkoord met iets gaat en het wordt achteraf aangepast moet je opnieuw akkoord gaan. Je bent immers niet akkoord gegaan met de nieuwe versie, enkel met de oude!

Toegevoegd op 20-05-2009 17:22:24
Even een toevoeging dit staat ook in de voorwaarden:

Bezoekers zullen via een boodschap al dan niet geplaatst op de Website worden geattendeerd op eventuele wijzigingen van de Voorwaarden. Indien een Geregistreerde Gebruiker niet instemt met de wijziging van de Voorwaarden, kan de Geregistreerde Gebruiker te allen tijde zijn/haar Registratie beëindigen.

Het is namelijk wettelijk verplicht gebruikers op de hoogte te stellen van wijzigingen in de voorwaarden. Alleen zeggen dat de wijziging online staat is niet genoeg, je moet echt de moeite nemen de gebruikers hierover te informeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dat is een ongeschreven regel... Alles onderhuids, modereren gaat zo en de regels gaat ook zo...

Maar ze hebben wel een punt, zij faciliteren deze site ook, dus er is ook heel wat voor te zeggen ook...

En ik geniet ervan om deel te mogen nemen hier aan Goeievraag.nl

Toegevoegd op 20-05-2009 17:08:05
Take it or leave it...

Toegevoegd op 21-05-2009 08:59:59
WAAROM IS ER GEEN ENKELE MODERATOR DIE REAGEERT...

vreemd hoor, hebben ze getekend en derhalve een spreekverbod? Terwijl er de laatste dagen weer twee moderators bijgekomen zijn... Coby en John en Biertje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik je zeg is toch helaas de werkelijkheid... Ik zal geen namen noemen en ook geen voorbeelden aanhalen... Zo ben ik niet... maar het is: Take it or Leave it... en wij zijn geen leden trouwens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak staat in die voorwaarden dat ze zonder vooraankondiging gewijzigd kunnen worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor XiniX
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Derko Ik kan me niet voorstellen dat een eigenaar van een website niet een stuk functionaliteit mag wijzigen. Ik kan me zelfs voorstellen dat een webbeheerder zonder opgave een reactie mag inkorten/ aanpassen of verwijderen. Of het netjes is en of er jurisprudentie is of een beheeder moet vermelden dat hij een reactie heeft aangepast weet ik niet. Maar in dit geval is alleen een stuk functie gewijizgd.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat dit geen schoonheidsprijs verdient. Ze hebben al onze emailadressen.
Wat is simpeler dan een mailtje te versturen met:

Geachte Goeievraaggebruiker:

Met ingang van overmorgen vervalt de mogelijkheid om uw nick te veranderen.
Mocht u deze nog willen wijzigen, dan kan dat tot a.s.
XXXdag 14 uur.
AWM
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Helaas niet meer, bedoel je.
Had ook even gecommuniceerd kunnen worden, om het met een modern woord te zeggen.
Ik vind het niet erg, maar een aantal gebruikers wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, dat vertelden ze mij ook, is niet te wijzigingen. Maar het is niet meer, het voelt als liegen. Ik heb er genoeg van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@GoeieVraag, Ik kan me toch echt herinneren dat mijn weergegeven naam bij mijn profielpagina prominent in beeld stond, op dezelfde plek staat nu de inlognaam. Hoe je het ook wendt of keert, deze actie verdient m.i. geen schoonheidsprijs.
Het probleem is dat ze blijkbaar toch maar doen waar ze zin in hebben. Ik vind het goed dat ze naar de wensen van gebruikers luisteren, maar je kunt ook te hard van stapel lopen. Hopelijk draaien ze het gedeeltelijk weer terug.

Mijn voorstel dat moderatoren namen kunnen wijzigingen, op aanvraag, is toch beter dan de mogelijkheid gewoon helemaal afnemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oef, ik ga me haast schuldig voelen dat ik de vraag eerder vandaag heb ingediend. Blijkbaar is de helft van de leden het met mij eens dat het vervelend is dat de namen telkens gewijzigd worden en de andere helft niet.

Ik begrijp dat nu dus de officiele naam bij inschrijving gebruikt is, dat is ook eigenlijk de normale gang van zaken bij andere fora / sites, dus eigenlijk vind ik dat een slimme zet van de beheerders van de site, dit is de eerst gekozen naam van alle gebruikers.

Misschien dat de beheerders mensen die echt een probleem hebben met hun naam eenmalig willen toestaan deze te wijzigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voel je vooral niet schuldig. Jij vroeg ze niet expliciet om het lekker overhaast en zonder na te denken in te voeren, maar dat hebben ze helaas wel gedaan. Het lijkt erop dat deze site door een stel onervaren pubers wordt gerund, ik wens ze verders nog veel plezier.
Het is inderdaad minder netjes dat dit gebeurd is zonder dit eerst te communiceren.
Wat niet wegneemt dat ik het lastig bleef vinden dat gebruikers steeds een andere naam aannamen. Als je hier een tijdje meedraait leer je bepaalde gebruikers aardig kennen. Ik heb me geregeld afgevraagd, wie is dat nu weer, die zie ik voor het eerst en hij/zij heeft meer dan 500 punten, hoe kan dat?
Dus ik ben blij met de nieuwe regel, maar het had wel aangekondigd moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien stel ik het te zwart-wit, maar:

De beheerder van de site is de baas. Net als een baas op het werk, bepaalt de baas wat er gebeurt. Natuurlijk kan dit gecommuniceerd worden, en was dit misschien ook mooier geweest.

Ik vraag me alleen af wat het grote probleem ervan is als dit niet gebeurt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze kunnen moeilijk eerst iedereen een mailtje sturen en dan gaan discussiëren.

Mijn voorgestelde interactieve wishlist zou wel voor meer duidelijkheid kunnen zorgen. Oook Ilse zèlf kan dan hun geplande wijzigingen als 'wish' plaatsen en de mening van de community toetsen.
Met zo'n prachtige wishlist kan de community sommige dingen aan zien komen.
Ilse Media blijft uiteraard uiteindelijk altijd 't laatste woord hebben - het is hun service.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Onzin! Ilse heeft ons nodig! Zonder gebruikers zou deze site waardeloos zijn. En die waardering mag best uitgedrukt worden in een mailtje aan alle gebruikers. Dat is een fluitje van een cent. En niets discussiëren, gewoon een aankondiging!
Ik weet overigens dat op andere sites je een beprkte mogelijkheid heb om je naam te veranderen, 1xper 3 maanden geloof ik. Misschien kan je een naamsverandering ook doorgeven aan de moderators. Of een naamsverandering kost je 100 punten, of 25% van je totaal, ik noem maar wat. Ik vind het wel jammer, ik kom net terug van vkantie en had een leukere naam gevoden die ik wilde gaan gebruiken.............kan dus niet meer begrijp ik.

Toegevoegd op 21-05-2009 19:57:07
complet nieuwe account nemen en weer bij 25 beginnen kan ook he? of zijn de puntjes te belangrijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die vraag zou je beter aan GV zelf kunnen stellen via Contact.
Vond eerst ook, dat men eerst had moeten waarschuwen, maar bij nader inzien: wat had dat uitgemaakt bij deze wijziging? De nick is helemaal komen te vervallen.
Iedereen is nu weer te zien met de gebruikersnaam, waarvoor men bij aanmelding zelf heeft gekozen.
Maar de suggesties van Antwoordman en Edo vind ik beter dan de nu gekozen oplossing.

Toegevoegd op 21-05-2009 16:48:29
Op zich vind ik het wel goed, dat namen niet lukraak kunnen worden gewijzigd.