waar worden computers gemaakt

waar worden de meeste computers gemaakt en de bekendste
computers en waar worden computers gemaakt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
4.1K

Antwoorden (3)

Tegenwoordig wordt bijna alles in China en Japan gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk niet meer in japan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu niet meer nee ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het was niet grappig bedoelt ofzo.
waarom die knipoog?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roland doelt op de tsunami, aardbeving en nucleaire ramp, denk ik zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat je de ramp bedoelde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedoelde ik ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Japan is een ontwikkelt land, waar een computer maken evenveel zou kosten als in belgie of nederland. China, taiwan, enzo daar worden ze gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door die tsunami en andere ellende lagen er juist veel fabrieken plat van allerlei chips en andere computer dingen. http://webwereld.nl/video/106273/japanse-sony-fabriek-in-puin-door-tsunami--video-.html en hier staat ook dat er andere tech-bedrijven niet zo dicht bij de kust liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, de vraag is waar computers worden gemaakt.
en dat is niet in japan, dankzij de tsunami
Inderdaad kun je er eigenlijk wel van uitgaan dat bijna alle electronica uit Azie komt. Zelf Deutsche Grundlichkeit komt einfach uit Azie vaak. Een Miele die niet al te prijzig is: Azie.
In China werkt met voor 10% van het geld of minder, daar kan geen land tegenop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk valt deze vraag in twee stukken uiteen:
- waar worden coputeronderdelen (componenten) gemaakt
- waar worden computers in elkaar gezet (assemblage)

Dat hoeft niet altijd in hetzelfde land te zijn.
Onderdelen worden meestal geproduceerd in landen als China, Hongkong, Taiwan, Zuid-Korea, Singapore, Maleisie.

Assemblae gebeurt in China, Taiwan, Korea, maar ook in bv Polen (Dell !)