Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is je mobiele nummer aan youtube geven veilig?

ik wil een account aanmaken maar ik moet mijn mobiele nummer geven zodat zij mij kunnen verifieren. maar ik doe dit liever niet! is dit wel veilig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
837

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja het is veilig. Google doet er niks raars mee.

Ze doen het alleen om te controleren dat er een echt persoon zich aanmeld.

Google kan het zich niet permitteren om er iets verkeerds mee te doen omdat dan heel veel mensen boos worden en weg gaan bij Google.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Ik zou niet durven zweren dat je gelijk hebt: al vele jaren is er internationaal grote kritiek op het privacybeleid van Google en vooral op de "overbodige gegevens" die het bedrijf wereldwijd verzamelt. Google maar eens "google+privacy" en je weet genoeg. Ook blijken veel bedrijven in hun voorwaarden te hebben opgenomen dat ze persoonlijke gegevens mogen doorverkopen, zo blijkt uit een nieuwsbericht van 2 dagen geleden:
http://www.nu.nl/internet/2499229/internetbedrijven-duperen-klanten.html
Mijn 06-nummer krijgen ze in elk geval niet. En ik heb wel verschillende accounts, dus volgens mij hoef je het niet in te vullen.

Andere antwoorden (2)

Bedrijven als Microsoft, Google, Apple zullen vast nooit wat fouts doen met je emailadres of telefoonnummer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee niet echt. Deze drie firma's zullen je nooit zomaar bellen of emailen. Ik zal ze ook gewoon deze 2 dingen opgeven, en ik heb dat bij Google en Microsoft ook gewoon gedaan. Het soort privacyproblemen wat jij hier noemt, vind ik weinig interessant voor mijzelf. Net zo min vind ik het interessant dat Albert Heijn precies mijn koopgedrag kan bestuderen met een bonuskaart, of dat Tomtom kan nagaan waar ik de laatste 5 jaar te hard heb gereden.
En verder denk ik dat men weinig kan aanvangen met mijn telefoonnummer of email adres naast bellen en mailen.
Als Google in software aangeeft 'stuur gegevens naar server J/N' zeg ik doorgaans J, als dat hun werk verbetert, vind ik dat prima. md zijn ook mijn echte initialen, alleen de foto lijkt niet :) loosen up, beste Prlzwitnovsk!
Je moet vaak op sites of aanmeldingen de handgeschreven letters overtypen zo weet men dat het adres niet is aangemaakt door een Bot
geef gewoon een fictief telefoonnummer op
ze gaan je echt niet bellen hoor.
(Lees meer...)
Bronnen:
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding