kan ik twee draadloze netwerken maken op mijn modem (adsl) dus met twee verschillende namen en wachtwoorden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
tonijn
13 jaar geleden
Mag ik zo vrij zijn om te vragen waarom? Misschien is er een andere oplossing mogelijk voor het dieper liggende vraagstuk.

Het beste antwoord

Met bepaalde access points is dit mogelijk. Standaard modems bieden deze optie vaak niet. Voor zover ik weet zijn de Cisco 1100 series en bepaalde Symbol AP 5131 acces points in staat meerdere draadloze netwerken te broadcasten.
Het is echter ongebruikelijk om dit thuis te gebruiken gezien de opties als een SSID koppelen aan een VLAN of daarachter RADIUS authenticatie te plaatsen. Het is wel mogelijk en je zult rekening moeten houden met de channels, deze mogen elkaar niet overlappen.

De prijs is ook een factor die mee zal spelen.
het ligt namelijk tussen de 300 en 400 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reactie op Tonijn.......
Ik heb een draadloos netwerk waar mijn dochter gebruik van maakt,via haar laptop.
Ik heb een media player die ik draadloos via wifi wil gebruiken voor mijn video bestanden af te spelen op mijn tv (net Tv )
Daarom dacht ik om een tweede aan te maken vanwege de snelheid etc etc ...

Andere antwoorden (2)

Dat kan door een extra draadloos toegangspunt toe te voegen, en deze de configuratie voor het tweede netwerk te geven. Puur en alleen op het ene modem, zonder extra rand apparatuur lukt het niet, bij mijn weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan, maar je kan er maar een bedienen, althans bij de meeste router/modems. Dus veel nut heeft het niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
andiger is het dan om er een extender tussen te hangen en die een andere uitgangs naam te geven.

Toegevoegd na 13 minuten:
De Sitecom WL-330 Range Extender, ook wel repeater genoemd, geeft een zeer krachtig signaal. Krachtiger dan mijn Philips 802.11n router zelf. Geplaatst op een tussenverdieping waar de 300 mb/s is teruggevallen naar 270 geeft de Sitecom het signaal naar de volgende verdieping door zonder verder snelheidsverlies.