Nog niet direct, maar ze gaan wel hard die kant op, zoals ze bezig zijn met socialisering van hun userbestand.

Toegevoegd na 21 minuten:
Voor de mingever; het social networkingstuk wat YouTube aanbiedt, is niet hun 'core-business', dus is het géén social networking site. Ze bieden alleen een extra service aan, welke je niet hoeft te gebruiken als je dat neit wilt. Facebook of Hyves kun je alleen gebruiken als je een profiel hebt, heeft geen ander doel.

Leg dus even uit waarom je een min geeft, dan weet ik dat ook weer :)
Tx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee.

YouTube is een website voor het kosteloos uploaden, bekijken en delen van videofilmpjes door gebruikers. Het motto van deze website is YouTube, Broadcast Yourself. De uploader kan de film voorzien van tags (trefwoorden, op de Nederlandse versie van YouTube 'labels' genoemd) die een niet-hiërarchische classificatie mogelijk maken (folksonomie). Deze site is opgericht in februari 2005 door drie voormalige medewerkers van PayPal. De website is momenteel eigendom van Google Inc.

YouTube is dus een verzamelsite om filmpjes te delen met de rest van de wereld. Niet zozeer om te netwerken. Het enige wat in de buurt komt, zijn misschien de reacties die mensen geven op het fimpje. Dit zou je dan wel weer "socializen" kunnen noemen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/YouTube

En hier kan je nog eens lezen wat een (digitaal) sociaal netwerk is, en wat ze doen.

http://www.internetbegeleiding.nl/index.php/internet/sociale-netwerken/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Een sociaalnetwerksite is een website die gebruikers een profiel laat aanmaken, dat ze vervolgens kunnen koppelen aan de profielen van anderen binnen hun sociaal netwerk."

Dus ja. Je kunt een profiel aanmaken bij Youtube en je kunt andere toevoegen als vriend en je kunt je abonneren op kanalen van andere. Een sociaal netwerk in een notendop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn diverse opvattingen van wat een social netwerksite is. Heel veel websites vallen onder die definitie en dus ook Youtube. Het sociale gebeuren is een belangrijk deel van de website. Als er artiesten zijn die een nieuw filmpje hebben posten ze hem en hun volgers weten dit gelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, je hoeft nergens een account voor te maken. Dat doe je pas als je het wilt. Je hoeft het niet te doen voor Facebook, je hoeft het niet te doen voor Hyves, etc. Je moet niks, nooit niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+