Te veel info op het web. (zie uitleg)

Als ik mijn naam google, komt er info op die de notaris ooit eens heeft geplaatst ivm het appartement van mijn overleden vader dat ik verkocht heb. Met adres, naam, verkoopprijs en alles. Ik wil dat dit niet meer verschijnt. Kan dat ? De notaris zegt alvast van niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik kan me goed voorstellen dat je het niet leuk vindt dat die informatie nog steeds via Google te vinden is. De gegevens die je noemt gaan immers niemand iets aan. Ik kan me niet voorstellen dat zulke informatie, langs een andere weg dan via de notaris, op het internet komt. En dat vind ik geen goede zaak. Zelf heb ik ook het huis van mijn overleden ouders verkocht, maar op het internet is daarover echt niets terug te vinden. Ik vind eigenlijk ook dat daarmee je privacy wordt geschaad. Je zou eens kunnen nagaan hoe het College Bescherming Persoonsgegevens of de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie daarover denken:
http://www.cbpweb.nl/Pages/home.aspx
http://www.notaris.nl/page.asp?id=1226
Nu het antwoord op je vraag. Je zult inderdaad, zoals anderen al aangeven, eerst bij de eigenaar/beheerder van de website een formeel verzoek moeten indienen om je gegevens te verwijderen. Als dat niets oplevert kun je, via een verwijderingsaanvraag, Google vragen om de gegevens uit de zoekmachine te wissen. Al met al tijdrovende procedures, dus daarom denk ik dat men harder voor je zal lopen wanneer CBP of KNB achter je staan. Daar zou ik dus beginnen. Succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
Op de webpagina van onderstaande link wordt nog naar een aantal nuttige bronnen verwezen. Nog een ander idee: vraag het Juridisch Loket eens naar regelingen op dit gebied, in relatie tot jouw privacy en de rol die een notaris daarin moet vervullen.
Pieter2011
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Kdenk het ook van niet. Maar als ze het gegevens wissen als het ook nog mag van de notaris?
Zelfs als ge op facebook lid zijt en ge googelt u naam ziet ge u foto als ge wel u foto op profiel hebt maar da kan je wel instellen.
Tis lastig idd.
Succes ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook informatie die ooit op het web aanwezig was, maar nu door een wijziging van de website niet meer aanwezig is, blijft nog vindbaar.

Het is niet mogelijk om op alle plaatsen en van alle archives de artikelen te wissen die eens op het internet zijn geplaatst. Je zult er mee moeten leren leven.
itsme
13 jaar geleden
Als het nog op de site van de notaris verschijnt dient hij dit gewoon weg te halen. Als het op andere pagina's zichtbaar is kun je die aanschrijven met het verzoek dit weg te halen. Als het er heel veel zijn is dat lastig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd als iemand anders gegevens van jou op een website zegt moet ie het er ook af kunnen halen als je dat zou willen.
Het is dan nog wel beschikbaar via bijvoorbeeld cache, maar voor de meeste surfers is het een stuk lastiger te vinden.
De verwijzingen komen via deze notaris op Google, de notaris moet de gegevens op de pagina eerst zelf verwijderen van de server en uit de cache van de provider laten halen. Dan moet hij eens stukje code opnemen die bij google beschikbaar is, de metacrawler van Google komt langs herkend de code en wist de verwijzingen, dat proces duurt meestal drie maanden. Ik heb een persoonlijk emailadres die niet openbaar gemaakt mocht worden zelfs binnen drie weken helemaal weg kunnen krijgen uit Google.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou mogelijk zijn om google te verzoeken om bepaalde resultaten niet meer weer te geven. Zegt men...