hoe kan ik een game maken?

ik weel een game maken online zoals:
tribal wars, the west, grepolis, ogame enz.
ik wil dus zo'n game maken.
HELP ME!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wil je dan uitleg geven dan kan ik pas beginnen

Het beste antwoord

leer sql (mysql) voor een database (user accounts maken en grondstoffenaantallen bijhouden)
leer html en css (opmaak van de website)
leer php (om de website met de database te verbinden)
leer javascript (om scripts uit te kunnen voeren)
leer xml (om makkelijk gegevens uit te kunnen verzenden)
leer ajax (om xml en javascript te verbinden)

een programmeertaal zoals php goed te kennen ben je al snel een jaar verder, hetzelfde geld voor javascript
sql kost je misschien een maand, hetzelfde geld voor html, css en xml
ajax heb ik niet te veel ervaring mee dus kan ik geen tijd noemen.

oftewel, je bent enkele jaren verder voordat je er aan toe bent om alleen een spel te maken.

ik weet dat achter ogame een miljoenenbedrijf zit met 450 programmeurs.
http://corporate.gameforge.com/en/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Je zou i.p.v. php, ook asp(.net) kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
php is meer toegankelijk en gratis.
voor commercieel gebruik van visual studio kan je de expres editie niet meer gebruiken, een een licentie kost al snel honderden tot duizenden euro's.

Andere antwoorden (8)

dan moet je verstand hebben van bepaalde programma's ed. (je moet met html om kunnen gaan, php, css, maar ook met visual basic misschien, en vast nog meer programma's)

en het lukt ook niet zomaar in 1 of 2 dagen hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er alle tijd voor maar wil je het uitgebreid uitleggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou, ik kan het zelf ook niet hoor.
maar ik weet wel dat je er aardig wat geld mee kan binnenhalen als je het goed doet. zoek eens in de bibiotheek of daar iets te vinden is. ik kom niet verder dan snake maken.:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
css ken ik dat is een vet spel ( counter strike source )... :P
tenminste voor dat spel word de afkorting css voor gebruikt :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat wordt hier echter niet bedoeld
Een online game maak je meestal met Flash (ActionScript). Je kunt ook inderdaad PHP, HTML en CSS gebruiken, maar dan heb je JavaScript nodig voor het interactieve element.

Ik moet je echter wel zeggen dat je voor het bouwen een game zeer veel kennis en ervaring nodig hebt. Heb je nog nooit een van de genoemde talen gebruikt, ga dan eerst een aantal jaar aan de slag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tip: probeer eerst eens habbo hotel na te maken heeft bij mij heel veel geholpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe doe je dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. Daarom staat er ook tip voor 2. Zoek via google naar "retro hotel maken" dan vind je al heel wat.
Om zo'n game te kunnen maken zul je eerst een paar goede studie's moeten doen, zoals game developing. Dit duurt, zoals iemand anders heeft gezegd, enkele jaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook banditi? Dat maak je op www.mijnmaffia.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
te slecht dat weet iedereen
Veder zijn er nog vele "Criminal scripts" te downloaden op het internet die je kunt gebruiken met nog vele tutorials over hoe je zoiets kunt installeren op je webhosting. Zo kun je makkelijk zelf dingen aanpassen en weer dingen toevoegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het moet ook mogelijk zijn om een spel te maken zonder dat je een opleiding tot programmeur volgt. Probeer bijvoorbeeld eens het programma GameMaker via de onderstaande link.

Dat programma kun je overigens gratis gebruiken, dus maak er iets moois mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft niet perse een opleiding te volgen (de eerste generatie gamemakers programmeerden vaak vanuit hun slaapkamer zonder enige formele opleiding en zonder enig budget) maar je moet wel de nodige kennis en ervaring vergaren (die is via het internet verkrijgbaar).

Als je niet autodidactisch aangelegd bent dan kan een opleiding wel helpen. Maar je moet vooral talent ervoor hebben en de zin om voortdurend te blijven prutsen om je game zo perfect mogelijk te maken en je niet te laten ontmoedigen door bugs en andere tegenslagen.