Waar kan ik terug vinden wat de meest bezochte internet forums zijn?

Het liefste overzichten van over heel de wereld met daarbij de optie om op taal en onderwerp te kunnen sorteren.

Dus een lijst van forums naar aantal leden, aantal posts per dag, week en totaal. Wie kent goede links naar dit soort lijsten?

Bedankt alvast.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
2.9K

Het beste antwoord

Ietsje terug in die link en dan krijg je de hele lijst. VBulletin is best groot inderdaad, maar niet de grootste (omdat je echt een programmeur onder je dak moet hebben om het optimaal te laten draaien. Het is wel het board waar de meeste mods voor zijn).
InvisionPower Board is een andere hele grote jongen, en natuurlijk het gratis phpBB.

Het allergrootste forum in dit overzicht is Gaia online. Volgens mij is dat een spel ofzo. Met 1597656725 posts en 18404221 leden zowel een grote als een actieve, al zullen er een hoop verdwenenledenbij zitten ; een community met zoveel actieve leden is neit te runnen volgens mij.

Toegevoegd na 2 minuten:
Edit - volgens mij is dit trouwens inderdaad wel voor veel maar niet voor ALLE forumsoftware ; zo kan ik vreemd genoeg IPB er niet in vinden, maar wel wat obscuurdere 'kleintjes' als WOWBB.
Het grootste Nederlandse forum in die lijst is overigens - niet erg verrassend, FOK.

Toegevoegd na 4 minuten:
....wel gevonden......dan denk ik toch dat dit het allerbeste en grootste overzicht is. Ik ken in elk geval geen software die NIET in de lijst voorkomt uit mijn hoofd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

vBulletin is één van de meest gebruikte forumsoftware op het internet.
Binnen deze groep zijn hier de forums met de meeste mensen online, meeste postings en grootst aantal leden:

http://rankings.big-boards.com/?sort=online&filter=vBulletin,all
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, deze ziet erg goed uit. Is dit dan alleen van forums die met deze software gemaakt zijn of zijn er dan nog anderen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dude ik wist nooit dat forosdelweb zoveel leden had
wel een handige site overigens (+1)
AWM
14 jaar geleden
Ja, er draaien nog best andere forumpakketten, maar ik zou niet weten hoe je aan een ranking moet komen daarbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon op filteren, of helemaal niet filteren ;-)
AWM
14 jaar geleden
@Marleen: Natuurlijk, stom van me.
Dan blijkt dat het grootse forum in NL iets met paarden is.
Bokt.nl. Opmerkelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mwah, ga er maar van uit dat er maar een klein deel van de inhoud ook echt concreet over paarden gaat; ik ken het wel, het is echt een...vrouwenforum zeg maar. Heel veel kletsen en gezellig en babbelhoek enzo, als dat je ligt. Maar inderdaad mega-groot.
voor alleen fora van forum2go kan je gaan naar www.forum2go.nl en dan naar overzicht.
dan zie je de fora van hun en diens populairste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo, hier zijn enkele forums
https://www.reddit.com/
https://www.quora.com/
https://www.tripadvisor.com/