Geschiedenis wissen

Als je de geschiedenis van je zoekopdrachten op internet wist, zijn ze dan ook echt verwijderd? Kun je ze dan nog ergens terugvinden??????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
7.1K

Antwoorden (8)

Ze zijn dan verwijderd. Misschien kun je ook nog even je cookies en tijdelijke internetbestanden verwijderen? Dat doe je bij instellingen, internetopties en dan verwijderen. Even aanvinken wat je wilt verwijderen en klaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kort antwoord, zodra geschiedenis van internet is verwijderd dan is het ook echt weg (dit gaat ook nooit naar de prullenbak).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste gebruiker,

Als je google chrome gebruikt kan je nog op de knop "ongedaan maken" klikken en dan heb je je geschiedenis weer terug, bij de andere web browsers is dat niet zo. Als je het niet helemaal vertrouwd kan je ook simpel je geschiedenis 2x verwijderen. => je verwijderde geschiedenis kan je niet terugvinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook al verwijder je het het blijft toch nog ergens in je pc zitten om voor 100% zeker van te zijn zou ik cc cleaner gebruiken want die vind echt heel veel geschiedenis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo nu en dan de volgende map leegmaken ( mocht Windows iets herkennen,wat NIET verwijderd mag/kan worden dan beantwoord U met OK ) "prefetch"

Verder kunt U het gratis Free History Eraser gebruiken:

http://free-history-eraser.software.informer.com/

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, op Internet laat je altijd sporen na. Een van de weinige dingen die daar tegen helpen is het gebruik van een anonymous proxy. Maar zelfs dat valt bij forensisch onderzoek op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geschiedenis is in uw browser is niks meer dan webadressen die opgeslagen worden in een bepaalde map van uw browser, deze houdt dus letterlijk bij naar wat u zoekt en welke website u bezoekt. Als u dit verwijdert is het ook echt verwijdert tenzij er een backup gemaakt wordt zoals wat bijvoorbeeld Chrome doet. Deze back-up moet dan ook verwijdert worden. Verder onthoudt een deel in uw computer wat u stuurden naar de Router. Anderen antwoorden leggen u uit hoe dat weggehaald kan worden.

Google is niks meer dan een website die in hun eigen systeem zoekt naar worden die overeenkomen met uitleg van de website. Een website heeft een klein bestandje met worden erin die hun website beschrijven.

U gaat naar www.google.nl, uw computer stuurt dan naar uw router www.google.nl. De router stuurt dit door naar uw DNS server, en de DNS server zet www.google.nl om in het IP adres. Deze stuurt de DNS server door naar uw router en via dat IP adres weet de router google.nl te vinden.

overzicht:
Computer --> www.google.nl --> router --> DNS server wat is het adres van www.google.nl? --> DNS server bekijkt zijn lijst --> DNS server verteld de Router dat www.google.nl = 74.125.79.99 --> router stuurt uw verzoek door --> 74.125.79.99 ontvangt uw bericht --> stuurt de gegevens terug naar de router --> router stuurt de gegevens door naar u. U ziet nu www.google.nl in uw browser.

De DNS server onthoudt welke computer naar welke adressen zocht. Dit is dus ook geschiedenis die meestal(default) tot 30dagen bewaard wordt.
Als u zoekt op google naar goeievraag stuur je dus naar google een bestandje met daarin de informatie "goeievraag". Google stuurt dan weer gegevens terug, met de behaalde zoek resultaten. Op dit moment weet uw DNS server alleen dat u op Google zit. Want de informatie die uit gewisseld wordt tussen jou en google is niet leesbaar.(Dit kan wel leesbaar zijn door bepaalden dingen tussen u en de router te plaatsen maar ga er even vanuit dat dit niet het geval is).

Op het moment dat u klikt op goeievraag.nl stuurt google uw browser het verzoek om naar www.goeievraag.nl te gaan, uw browser stuurt naar de router www.goeievraag.nl en de router vraagt aan de DNS server weer het adres, de DNS server meld 62.69.177.59 en de router stuurt uw pakketje door naar 62.69.177.59. Dan ontvangt 62.69.177.59 uw pakketje en stuurt gegevens terug naar de router die deze weer naar u toe stuurt. Op dit moment heeft de DNS server uw website bezoek goeievraag.nl ontvangen en bewaard deze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op internet zijn ze wel te traceren die gegevens maar niet zo makkelijk bij je persoon te plaatsen.
Als je bedoelt of iemand die je pc gebruikt nog kan zien wat je gedaan hebt, dan ligt het eraan hoeveel kennis deze persoon heeft van computers. Ja dus.
Naast het feit dat er verschillende locaties op je pc zijn waar dit soort informatie geheel of gedeeltelijk wordt opgeslagen, is het ook nog mogelijk om met een recover-programmaatje "gewiste" gegevens terug te halen. Meestal zal "veilig verwijderen" of "shredden" ofzo (vaak een optie bij virusscanners e.d. zoals bv Vipre, hijackthis etc.) tegen de meeste "hackers" voldoende zijn.
Mocht je mogelijke hacker meer kennis van zaken hebben dan jij dan moet je maar ergens anders gaan surfen of geen gekke dingen doen want het valt dan hoogstwaarschijnlijk wel te achterhalen.