Wat is de oudste website?

Wat is de oudste nog steeds bestaande website?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.8K

Het beste antwoord

Volgens mij was een van de oudste websites van IBM, die nu nog bestaat.
ibm.com 19 maart 1986
Zoals je ziet hebben ze hun UI allang verandert naar huidige standaards.

En om HP maar niet te vergeten ook deze is zelfs ouder dan die van IBM.
hp.com 3 maart 1986

En Java hoort daar ook bij maar die houdt binnenkort op met bestaan omdat Oracle het heeft opgekocht en de diensten samen laat vallen. Maar de link die vind ik niet meer terug.

De eerste en oudste website die nu helaas niet meer bestaat is: symbolics.com 15 maart 1985
Als je nu op symbolics kijkt dan zie je ook dat zij de eerste zijn die geregistreerd staan. Maar dat is niet meer wat zij aanbieden van vroeger. Het is nu gewoon een beetje reclamesite geworden zeg maar.

Maar het echte antwoord op je vraag is dan BBN.com
Zij zijn van 24 april 1985.

Toegevoegd na 24 minuten:
Ah ik heb die van java teruggevonden.

Sun.com en toevallig is die op dezelfde dag geregistreerd als IBM namelijk 19 maart 1986

En wat ook leuk is om te weten dat wij Nederlanders er ook redelijk vroeg bij waren met internet. Philips heeft namelijk ook een eigen website al vanaf 4 april 1987. Omdat toen nog geen .nl domein bestond, was het gewoon www.philips.com
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die websites zijn toch al lang vernieuwd en vervangen? Dit lijkt me meer een antwoord op een vraag naar de oudste domeinnamen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke dat klopt wat ik heb opgenoemd zijn oudste domeinen, maar meeste zijn nog van hun oorspronkelijke doeleinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dat was de vraag niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleine mis interpretatie van de vraag mijn fout.

Andere antwoorden (1)

de oudste webpagina is dit http://nxoc01.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html.
volgens mijn bron. Die link is niet te openen omdat er een andere codering is gebruikt als html.
Via hier is hij wel te openen
http://www.w3.org/History/19921103-hypertext/hypertext/WWW/Proposal.html
Hij stamt van 12 november 1990

Toegevoegd na 22 seconden:
en zie bron
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uhm eerste websites dateren al van 1985 hoor.
rose
13 jaar geleden
Strikt genomen niet, Het WoldWideWeb is in 1990 opgezet, met hypertext e.d. Alles daarvoor kun je eigenlijk geen websites noemen. Dit is overigens echt (bijna) de eerste pagina: http://www.w3.org/History/19921103-hypertext/hypertext/WWW/TheProject.html Lees het hier: http://info.cern.ch/ nog eens na, Xepos...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat het WWW pas in 1990 is opgericht betekent vrijwel niks, alleen dat de standaarden beter vastgesteld staan. Maar het klopt, mijn fout kleine mis interpretatie van de fout.