Wat is een reden om bij een webwinkel te kopen?

Er bestaan een hele hoop webwinkels, maar waaraan kan ik snel zien of die webwinkel vertrouwd is.
Ikzelf kijk altijd of de webshop ook een adres en/of telefoon nummer heeft.
Maar zijn er nog meer dingen die van belang zijn.
Een KvK nummer vind ik niet belangrijk, omdat elk malafide bedrijf een kvk nummer heeft.

Weet jij het antwoord?

/2500

Webwinkels zijn doorgaans veel voordeliger en hebben meer en ander producten dan "gewone "winkels. Als je betaalt met Paypal heb je een soort koopverzekering Wel is het handig de beoordeling van klanten te checken. Overigens koop ik veel via dit soort webwinkels en ik moet eerlijk zeggen dat het (geringe) risico de besparing in ruime mate goedmaakt. Feitelijk he ik met maar een Nederlandse webwinkel wat problemen gehad. Dit is in mijn geval dan een risico van veel minder dan 1%. Daarom ben ik op Paypal overgegaan en heb sindsdien geen problemen meer gehad. Ideal is als betaalmiddel wel safe maar bied op zich (bij mijn weten) nauwelijks of geen kopersbescherming tegen wanprestatie. Het betalen met creditcards zou ik echt NIET doen. Deze tips kunnen je risico verkleinen, een thuiswinkelkeurmerk geeft wel iets weer van de reputatie van de verkoper maar dat maakt vanwege de kosten die dit keurmerk met zich meebrengt soms een wat hogere prijs met zich mee. Uiteindelijk is het de betrouwbaarheid van de verkoper zelf die het succes van de koopactie moet geven. In een fysieke winkel is dat niet anders. Wel is het internet in sommige opzichten transparanter, iemand die de kluit belazert, is snel bekend op internet. Mijn ervaring is dus zeer positief. Voor een computeraccu was ik de helft kwijt als bij een fysieke winkel. dat is een hoop geld.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100