waarom zijn er zoveel sociale netwerken?

Ik vraag mij af waarom er zoveel sociale netwerken zoals hyves, facebook en twitter zijn. En waarom mensen daar zo gek van zijn...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Facebook is internationaal. Je kunt contact maken met mensen uit verschillende landen, wat erg handig is om vakantie vrienden weer te spreken. Hyves is eigenlijk ongeveer hetzelfde, maar dan voor Nederland en België.

Mensen die aan dit soort site's beginnen, willen waarschijnlijk geld verdienen. Dit soort netwerken zijn namelijk erg handig als je iemand uit het buitenland wilt spreken (zoals Facebook) en gratis, dus het kost je geen geld om een berichtje neer te zetten bij iemand. Het gaat ook sneller dan de post!

Door de verschillende mogelijkheden is het aantrekkelijker voor anderen. Zo kun je op Facebook en Hyves spelletjes spelen. En zo krijgt een site ook meer bezoekers, en verdiend de eigenaar meer.

Ze proberen allemaal beter te zijn dan de ander.

Toegevoegd na 28 seconden:
En daarom blijft het leuk voor de mensen, omdat ze er nieuwe dingen aan blijven toevoegen of in elk geval verbeteringen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is een gouden markt, dus iedereen wil er aan verdienen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reden dat mensen er zo verslaafd aan is, is heel simpel: we willen steeds sneller weten wat er om ons geen gebeurt met onze vrienden, of het nieuws bijvoorbeeld, en we weten dat het kan. Je zou het een verslaving kunnen noemen...