Welke provider biedt kwalitatief goede VoIP naar Duitsland?

Ik telefoneer via VoIP. Vooral naar Nederland en Duitsland.

Ik zoek een (andere) VoIP-provider die wel een goede geluidskwaliteit levert voor bellen naar Duitsland vaste lijn. Kwaliteit is het belangrijkste, prijs is ook van belang maar minder urgent.

Wat is er nu aan de hand:

Binnen Nederland is de kwaliteit altijd uitstekend, of ik nu bel of gebeld word. Ook als ik vanuit Duitsland gebeld word, is de kwaliteit aan beide kanten goed. Maar bel ik naar Duitsland (vaste lijn), dan klaagt de andere kant over storingen op de lijn. Aan mijn kant is de kwaliteit goed.

Dit probleem treedt op bij meerdere nummers in verschillende steden.

De andere partij hoort mij in principe luid en duidelijk. Maar er zitten snelle tikken op de lijn. Meerdere tikken per seconde, soms regelmatig, soms onregelmatig. Soms bel ik en is alles in orde, soms is het meteen helemaal mis, soms begint het ratelen pas na tien minuten. De tikken/ratels zijn soms zo luid, dat mijn stem erdoor wordt overstemd.

Het maakt niet uit of mijn computer aan of uit staat.

Ik heb 4 Mb/s up, 1 Mb/s down via ADSL. Ik heb een DECT-telefoon op mijn ADSL-modem aangesloten. Modem en DECT-basisstation staan ruim een meter van elkaar af.

Ik weet hoe ik SIP-instellingen moet doen, dus een zoek-het-lekker-zelf-uit-provider is ook goed. Als de kwaliteit maar beter is dan nu.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

Voipcheap gebruik ik zelf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
welke provider heb je nu dan?
ik hoor van veel gasten dat xs4all wel een goede voice over ip service heeft. ja had bij hun de mogelijkheid om de netlijn van kpn over te zetten in een voip nummer.(scheelde 5 euro in de maand).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb XS4All.... Met een 085-nummer, omdat ik niet zodanig aan mijn oude 035-nummer gehecht was dat ik daar € 5 per maand voor overhad. Alles helemaal in orde bij XS4All, behalve dus VoIP bellen naar een vaste lijn in Duitsland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok ik heb zelf geen ervaring met een voip verbinding naar Duitsland.
Ik heb wel een studiegenoot die daar bezig is met voornamelijk experimentele diensten. hij komt zo even langs dus zal het wel voor je vragen. dan stuur ik je wel een PM als de vraag gesloten is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima, dank! Enneh... wat mij betreft hoeft die PM niet te wachten tot de vraag gesloten is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wel het is ook niet echt zijn expertise
hij zei dat hij dit wel intern zal rapporteren.(we zagen al je post op google groups.)
Ik zag voipcheap al bij de antwoorden staan, maar zou voipbuster van hetzelfde (Duitse!) bedrijf gebruiken. Voor voipbuster zijn er kastjes in de handel waarmee je jouw normale vaste (draadloze) telefoon via USB op je computer aansluit. Met een extra stukje software kan je dan via je normale telefoon met een uitstekende kwaliteit naar alle vaste nummers in Duitsland (en nog veel meer landen) bellen. Dit is gratis, zolang je maar beltegoed hebt staan. Na 3 maanden is het niet meer gratis als je je beltegoed niet bijvult, maar betaal je 1 cent per minuut. Echt het proberen waard!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil beslist _niet_ mijn computer aan hoeven zetten om te bellen. Maar ik denk dat dat ook niet hoeft. Mijn DECT hangt al aan mijn modem, en als voipbuster maar SIP biedt (en dat doen ze, vziw), regelt mijn modem de verbinding wel. Zo gaat dat nu ook, maar dan via mijn Internetprovider. Als jouw ervaring met voipbuster goed zijn, zal ik daar eens naar kijken!
Met een abonnement bij XS4all krijg je 2 voip-nummers, kun je er 1 aan je duitse contact geven.

Anders kom je uit bij programmatuur als Skype, dat is gratis voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heh? Snap ik niet. Ten eerste heb ik meerdere Duitse contacten. Ten tweede heeft mijn Duitse contact zelf geen VoIP, dus is mijn VoIP-nummer daar zinloos. Ten derde heb ik al twee VoIP-nummers, één voor spraak en één voor fax. Oh ja, ik heb ook een derde nummer, een lokaal Duits nummer via sipgate.de . Als je dat belt, gaat hier in Nederland mijn telefoon over. Zo kunnen mijn Duitse contacten mij bellen tegen (voor hun) lokaal tarief. Helaas is uitbellen via sipgate.de voor mij behoorlijk duur, vandaar dat ik eerst een andere kwalitatief goede VoIP-aanbieder zoek.
Probeer Solcon. Bevalt uitstekend. U kunt het ook een maand uitproberen.