kan het zijn dat derde mijn ip adres gebruiken om spam te versturen?? zo ja wat te doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ja dat kan.
De meeste spam komt tegenwoordig van besmette computers die gebruikt worden voor spam netwerken. De nieuwste versie van virusscanners kunnen de malware die daarvoor gebruikt wordt wel vinden en verwijderen. Je hoeft er zelf overigens weinig tot niks van te merken. Een goed geschreven spam programma maakt nauwelijks merkbaar gebruik van je computer. Immers... als je het merkt dan ga je zoeken naar het probleem en het verwijderen. Je internet provider zou het wel moeten merken.

Als je computer met zo'n spam bot besmet is kan je het beste beginnen met een virus scanner (programma's als NOD32, Kaspersky en Norton hebben ook gratis probeer versies die al veel kunnen doen) en meer specialistische scanners zoals Hitman, AdAware en SpyBot. Er zijn nog wat andere specialistische programma's zoals ComboFix maar daar moet je mee uitkijken omdat die je PC behoorlijk overstuur kunnen helpen.

In het ergste geval kan het nodig zijn om je hardeschijf te formatteren vanaf een windows cd en opnieuw te installeren maar dat is maar heel zelden nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is niet je IP adres dat ze gebruiken voor spam door te zenden maar je email adres met een phising mail.

veel kun je niet, of het is een nieuw email maken en het ene gebruiken voor de LOL ( reclame site's... )