Wat kunnen redenen zijn waarom mijn internet verbinding steeds hapert?

Ik probeer een voetbalwedstrijd via internet te volgen maar de verbinding is heel slecht. De verbinding hapert waardoor het beeld steeds stil blijft staan.Heeft iemand een mogelijke oplossing of ligt dit enkel aan je provider?

Toegevoegd na 8 minuten:
Het zou dus aan de server liggen, maar ik heb het vaker dat het internet heel traag is, en tv of radio streams continu onderbroken wordt. Bedankt voor jullie antwoorden tot nu toe.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
5K

Antwoorden (4)

Ligt meestal aan de server die de voetbalwedstrijd streamt, zitten altijd teveel mensen op.

Toegevoegd na 24 minuten:
Probeer anders de volgende test (zie bron). Je hebt voor ping test wel java nodig. Geef even het resultaat als je wil. Maak je gebruik van een draadloze(wifi) verbinding?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt inderdaad waarschijnlijk aan de server, als er veel mensen naar kijken is er weinig bandbreedte per kijker en dus laad de film langzaam.

Toegevoegd na 23 minuten:
Dan ligt het misschien aan je router, kabels of modem of je hebt gewoon langzaam internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De verbinding hapert niet, maar de hoeveelheid informatie verlangt een grotere bandbreedte dan wat er beschikbaar is.
dat hoeft niet aan jouw verbinding te liggen, het kan ook bij de bron zijn dat er onvoldoende bandbreedte is. Dat laatste is vaak het geval als er veel mensen tegelijk van dezelfde verbinding gebruik maken.
itsme
13 jaar geleden
Probeer eens een andere browser. Je hebt bv Internet Explorer, mozilla firefox, opera, google chrome en safari. Vaak worden "internet "problemen veroorzaakt door problemen met je pc configuratie, bv een virus of adware, verkeerde instellingen ,verouderde mediaspeler of bv een overijverige (virus)scanner. Vanalles dus.Ik heb zelf de laatste tijd bij streams last dat advertenties blijven "hangen" waardoor de stream ook hapert. Dat is bv te verhelpen door flashplayer uit te schakelen waardoor de ads niet laden.