Wat is de beste manier om iemand een aantal grote bestanden te sturen?

Ik wil iemand een paar grote bestanden sturen (zelf gemaakte films en foto´s). Ik ken programma´s zoals Rapidshare, Megaupload en YouSendIt. Het nadeel van deze sites is meestal:
- Maximale upload van 100Mb (ik moet een aantal groter dan 100Mb sturen (wel kleiner dan 300Mb).
- Als je geen premium account hebt dan mag je maar een beperkt aantal bestanden of bytes per dag downloaden.

Wie weet een goede oplossing hiervoor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is er een FTP server beschikbaar (bij jezelf of de ontvangende partij)?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Biertje, daar ben ik niet slim genoeg voor ben ik bang...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
FTP is hiervoor bedoeld (File Transfer Protocol). Op het werk gebruiken we dit ook voor bestandsoverdracht en dat werkt prima. Meer info: http://www.computeridee.nl/workshops.jsp?rubriek=1620361&id=2289974

Het beste antwoord

http://www.transferbigfiles.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HIEREMEE KUN JE GROTE BESTANDEN GRATIS VERZENDEN
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar houdt dit ook in dat een ander ze kan ontvangen, zonder dat hij/zij eerst een cursus moet volgen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je krijgt gewoon een berichtje dat er files op je liggen te wachten en die hoef je alleen maar te openen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt. Het lijkt erop dat dit werkt. Ik ben nu een groot bestand aan het uploaden. Ik heb mijn eigen email opgegeven en ben benieuwd of ik die mail die ik krijg daarna gewoon kan doorsturen naar anderen. Ik ben ook benieuwd of de afzender geen premium account wordt aangesmeerd of zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werkt perfect! Beste antwoord!

Andere antwoorden (7)

Misschien iets te voor de hand liggend en niet wat je zoekt, maar je zou het op een cd kunnen branden en per gewone post kunnen opsturen. Dat is althans wat ik in dit geval zou doen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wel het meest simpel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dit is niet wat ik wil. Uiteraard was ik hier wel zelf opgekomen als dit een alternatief was. De foto´s en video´s gaan naar verschillende mensen die in verschillende landen wonen. Veel handiger dus om het via het internet te verspreiden.
Gmail biedt veel opslagruimte.

Maak een account aan bij Gmail. Stuur je bestanden per mail naar dat Gmail-account. Of, als je provider dat niet fijn vindt: maak een nieuw bericht in Gmail, hang daar je bestanden aan als blijlage, en sla dat bericht op in de Drafts, of Templates, of hoe Gmail het ook mag noemen. Dus de e-mail niet versturen, maar opslaan voor later gebruik.

Vervolgens stuur je de inloggegevens van dat Gmail-account naar al je vrienden.

Die kunnen dan inloggen, en de bestanden zelf ophalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb net even gekeken: je kan niet meer dan 25 MB aan een bericht hangen. En dat gaat niet pas fout als je wilt versturen, maar direct als je het als bijlage aan een bericht toe wilt voegen. Dat weigert Gmail botweg. We hadden wel tegelijk hetzelfde idee, maar helaas, werkt niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt SuzyQ. Helaas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goh, jammer dat dat niet kan. Oeroeboeroe, je kunt een CD, DVD of geheugenstaaf naar persoon 1 sturen. Die kopieert alles eraf en stuurt de CD/DVD/geheugenstaaf door naar persoon 2. Enzovoort. Duurt wat langer, werkt wel. Andere mogelijkheid: gebruik één van de sites die je noemt. De bestanden die groter zijn dan 100 MB knip je in stukken met een knipprogramma. Die knipprogramma's kun je gratis downloaden en installeren - ze knippen een groot bestand in kleinere stukken, je geeft zelf aan hoe groot elk stuk moet worden. Die kleinere stukken verspreid je via die sites. De ontvanger downloadt en installeert hetzelfde knipprogramma om de brokken aan elkaar te plakken. Dus bij jou: 1) grotefoto.jpg splitsen in grotefoto.1, grotefoto.2 en grotefoto.3 .
2) De drie bestanden op zo'n fileshare-site zetten. Bij elke ontvanger: 3) De drie bestanden van de fileshare-site ophalen.
4) grotefoto.1, grotefoto.2 en grotefoto.3 samenvoegen tot grotefoto.jpg .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rotaluclac. Goede tips. Bedankt voor de moeite. Blijf ik met het probleem zitten dat een gebruiker meestal maar een beperkt aantal Mb mag downloaden per dag. Maar goed, misschien moet ik dat maar voor lief nemen.
Ik heb mijn vorige antwoord verwijderd, omdat dit geen oplossing was.

Ik zien nu dat het om foto's en video gaat. Ik neem aan dat een foto niet meer is dan 8 MB en een videobestand ook kleiner is. Zou je dan niet moeten kijken naar online diensten zoals Myspace of de fotodienst rond Picasa online? Je kunt dan je foto's en video's online delen.

In bijgaand artikel van Frankwatching staan de mogelijkheden van online sharing.

Omdat de gratis providers vooral zullen knijpen en het om enorme bestanden gaat, moet je je ook afvragen of je een gratis of betaalde oplossing wil. De laatste zullen zeker kunnen wat jij wilt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb even gekeken in mijn Picase Webalbum en ik mag er foto's van maximaal 25 GB in uploaden en films van maximaal 1 GB. Het voordeel van Picasa is dat het op je PC heel makkelijk is om alle bestanden te ordenen en dat je met een vinkje aangeeft welke fotot en video's in je webalbum komen. Via een uitnodiging kan je een beperkt aantal mensen toelaten die het materiaal er zelf af mogen halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Som, mijn videos zijn tussen de 100Mb en 300Mb groot. Ik heb een digitale camera die HD-filmpjes kan opnemen. Geweldige kwaliteit, maar wel grote bestanden dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens Picasa zou ik zeggen. Ik heb het net even getest met 50 MB en volgens de help kan het tot 1 GB per film.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, ok! Ik ga het proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat je ons het resultaat weten? ben wel benieuwd of het ook snel werkt en zo. Picasa is sowieso de moeite waard als foto- en video indexing tool.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Som, ik zag dat ik Picasa eerst moet downloaden en installeren. Corrigeer me als ik het mis hebt. Op dit moment ben ik met de tip van Taurus bezig. Deze lijkt tot nu toe het best op wat ik zoek. Als deze toch niet werkt ga ik voor Picasa als tweede optie. Ik kan dus niet beloven het resultaat van Picasa terug te koppelen. Toch bedankt voor de moeite uiteraard. En misschien ga ik het sowieso wel proberen, maar misschien niet vanavond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo Oeroeboeroe. Picassa is een zoekprogramma voor foto's en video en moet je installeren. Als bijproduct is het gekoppeld aan de webdienst. Ik heb zelf eerst de waarde van het product ontdekt om alle foto's op de hele harde schijf netjes te indexeren. Picasa levert een prachtige bibliotheek en je kunt de foto's ook meteen van een tag voorzien en bewerken, mailen of in je online album stoppen. Het vergt dus even wat meer energie dan andere diensten. Die zijn er wel, maar vaak iets te beperkt en niet gericht op foto's. Als jij mij 100 foto's stuurt wil ik daar misschien maar een paar echt van hebben. De films wil ik wel online even bekijken, maar misschien niet downloaden. Dat soort functies zitten ook in Picasa webalbum. Maar je hebt gelijk, het is meer dan even snel doen.
Stuur het via MSN messenger, dat duurt wel lang, maar daar stuur je het direct zonder tussenkomst van een server.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pcies ! via msn messenger of windows live messenger.
Gewoon de boel zippen, en Bestand verzenden kiezen.
300 MB is binnen een half uurtje wel verzonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb van de geadresseerden geen MSN Messenger account. En als ik die had: Moet je dan niet tegelijk ingelogd zijn op MSN Messenger?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, je moet wel tegelijk ingelogd zijn, anders gaat het niet.
Misschien kan je ze een mailtje sturen en vragen of ze hun messenger aan willen zetten.
Klinkt lullig, maar ik zou alles op een harde schijf copieren en die vervolgens per koerier laten bezorgen (of ik deed het zelf als het niet te ver weg was).
Persoonlijke foto's en films versturen of opslaan online, vertrouw ik gewoon niet. Je legt al je privacy in andermans handen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uploaden via Bittorrent en torrent naar mensen mailen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zipje met degelijk wachtwoord en er komt verder geen kip meer bij. Geef het een aantrekkelijke titel, filmtitel van nu bijvoorbeeld, en je kunt het nog sneller laten downloaden ook.