Kan/mag ik een blog beginnen een er dan zelfgemaakte spulletjes legaal op verkopen? Moet ik me dan ook inschrijven bij de KvK?

Het zou ook handig zijn als er een betaalmethode gebruikt kan worden (bijvoorbeeld Ideal).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Hoi Suzanne,

Als je van plan bent echt spulletjes te verkopen en ook met bijvoorbeeld iDeal en/of PayPal te gaan werken dan is het aan te raden in te schrijven bij de KvK. Dan kan (bijna) gratis en je kan het beste even bellen naar de KvK voor een advies voor jou situatie.

Er zijn best veel goede gratis webshop modules op internet te vinden.

Om het mogelijk te maken iDeal of PayPal te gebruiken moet je vaak een eenmalig bedrag of een bedrag per jaar betalen. Dat ligt ergens tussen de 30 en 100 euro. Dus misschien is het wel verstandig om eerst gewoon via normale bankoverschrijvingen te werken en als je ziet dat er genoeg mensen zijn die je spulletjes willen kopen kan je altijd nog beslissen iDeal te nemen. Dingen als iDeal maken de drempel voor de bezoeker van je website wel lager als het gaat om spulletjes kopen :)

Veel plezier met je webshop!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een inschrijving bij de KvK en bij de Belastingdienst is inderdaad noodzakelijk. Je zou een weblog kunnen beginnen, maar misschien is het praktischer om eens een paar webwinkelscripts bij langs te gaan. Dit voldoet vaak meer aan de wensen van de klant. Kijk eens naar Opencart of OScommerce.