Ik wil een domeinnaam koppelen aan een website. Nu heeft iemand anders die domeinnaam geclaimd en ik heb wel toestemming van haar om hem te gebruiken.

Kan ik die domeinnaam nu gewoon gebruiken of moet ik (of zij) nog iets doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Zij of jij zal die domeinnaam naar de server moeten laten wijzen waarop de website zich bevindt (wordt gehost). Vraag dus aan haar de inloggegevens van haar domeinbeheerder, of vraag haar de verwijzing te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je snelle antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan, als je verder nog iets wilt weten over domeinnamen, dan vraag maar. Ik heb er redelijk wat ervaring mee. Zo'n verwijzing maak je overigens in het DNS (Domain Name System), wellicht helpt die term.

Andere antwoorden (1)

Dan moeten de nameservers van dat domeinnaam aangepast worden naar de nameservers van jouw Hosting pakket. Mocht je niet weten wat de nameservers zijn dan zou je jouw hoster moeten vragen.