Er zijn twee mogelijkheden:

1. Prepaid Dongel
De stick kost ongeveer 40 euro (eenmalig). Je betaalt koopt dan vooraf een tegoed en betaalt 16 cent per megabyte.

Hoeveel uur je daarmee doet kan je niet zeggen. Dat hangt er vanaf wat je doet. Als je films bekijkt loopt het al snel op. Stel dat je een film bekijkt/download van 4 GB (4096MB) dan betaal je iets van 655 euro

2. Abonnement
Je kunt een abonnement aangaan voor 1 of 2 jaar en kiezen uit basis, extra en premium. Bij de KPN mag je dan een bepaalde hoeveelheid data downloaden per maand. Bijvoorbeeld bij Basis 500 MB en Premium 5 GB.

In het voorbeeld van het downloaden van een film van 4 GB kan je je hele maandbudget bij Premium er doorheenjassen. Hoe lang dat duurt hangt van de snelheid af. Met 7,2 Megabit/sec (wat je in de praktijk niet zult halen) duurt dat wel iets langer dan een uurtje.

Als je meer internet dan je in de bundel hebt afgesproken krijg je aanvullende kosten per MB. Persoonlijk vind ik T-Mobile prettiger. Hoewel hun netwerk minder goed is, krijg je geen narekening maar wordt de verbinding geknepen als je bundel op is. En je hebt ook bundels die onbeperkt zijn (op basis van fare use policy).

---------------------------------------

Mobiel Internet Basis

Mobiel Internet Basis is uiteremate geschikt voor het af en toe e-mailen en internet pagina's bekijken. Met een bundel van 500 MB en de dongel van KPN, kun je nu in de trein, camping, of op andere locaties altijd je e-mail controleren. Dit abonnement biedt je de mogelijkheid om met de snelheid tot 3,6 Mb/s te surfen. Dat is 4 cent per MB.

Mobiel Internet Extra

Mobiel Internet Extra is geschikt voor gebruikers die regelmatig online zijn. Met een bundel van 2GB en de dongel van KPN, kun je nu in de trein, camping, of op andere locaties altijd je e-mail controleren. Dit abonnement biedt je de mogelijkheid om met de snelheid tot 7,2 Mb/s te surfen. Dat is 1,5 cent per MB.

Mobiel Internet Premium

Mobiel Internet Premium is geschikt voor gebruikers die vaak online zijn en muziek willen kunnen downloaden, radio streamen en video's willen bekijken. Met een bundel van 5 GB en de dongel van KPN, kun je nu in de trein, camping, of op andere locaties altijd je e-mail controleren en internetten. Dit abonnement biedt je de mogelijkheid om met de snelheid tot 7,2 Mb/s te surfen. Dat is 0,9 cent per MB.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik deel je mening over T-mobile. Onbeperkt internet en na 400 MB ( in mijn geval) wordt de verbinding geknepen tot halve snelheid,maar komen geen extra kosten bij. En als je hem na een jaar opzegt bieden ze je hem aan voor 10 euro per maand om je als klant te behouden. Dat is best betaalbaar :-) +