waarom een foutmelding?

Soms heb ik als ik op een bepaalde site ben, een foutmelding. Dan zegt hij: Internet explorer werkt niet meer. En daaronder is een balkje ( groen) en daar staat. Er wordt naar een oplossing gezocht. En dan kun je op annuleren drukken en dan sluit de site af. Wat is dit? en wat kan ik er aan doen om dit niet te laten gebeuren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (6)

Sluit alle geopende programma's af.
Klik op Start / Uitvoeren.
Typ of kopieer en plak regsvr32 urlmon.dllen klik op OK.
Als het bericht 'DllRegisterServer van urlmon.dll geslaagd' wordt weergegeven, klikt je op OK.

Als het niet werkt dan onderstaande ook zo doen

regsvr32 urlmon.dll
regsvr32 shdocvw.dll
regsvr32 actxprxy.dll
regsvr32 oleaut32.dll
regsvr32 mshtml.dll
regsvr32 browseui.dll
regsvr32 shell32.dll

Anders moet je hier eens kijken [Oplossing 1]

Start Internet Explorer eens op.
Klik op 'Extra'
Klik op 'Internet Opties'
Kies 'Programma's'
Kies nu 'Web instellingen herstellen'
Klik op 'Toepassen' [Oplossing 2]

Misschien heb je een virus ofzoiets laat het scannon door de online scan van eset er staan ook wat opties bij remove threads automatically ofzo en andere opties moet je even kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik Google chrome of safari van Apple, die werken veel beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eerst of je een goede internetverbinding hebt
is die goed probeer het dan nog eens doet ie het nog niet
probeer hun te laten zoeken naar een oplossing
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom er foutmeldingen worden gegeven zult U zelf het beste moeten uitzoeken en wel als volgt,want het kunnen diverse oorzaken hebben.Ik vermoed,dat een of andere extra werkbalk - bijvoorbeeld van Hyves of zo of een andere Yahoo bijvoorbeeld- de meeste problemen geven. Schakel die eens uit en wacht af,of het dan weer gebeurt.

Als de Internetbrowser nu zonder problemen functioneert zijn wel alweer een stap verder, we weten nu waar het aan ligt. We sluiten af en starten de Internet Explorer weer opnieuw op in zijn gewone modus.

Nu moeten we er achter zien te komen welke invoegtoepassingen er allemaal op uw computer zijn geinstalleerd. Dit doen we als volgt, u kiest achtereenvolgens voor:

Extra --> Invoegtoepassingen beheren --> Invoegtoepassingen in- of uit schakelen

Nu schakelt u al de invoegtoepassingen uit, en herstart de browser. Vervolgens gaat u nu één voor één de invoegtoepassingen weer activeren. Net zo lang tot dat u de boosdoender gevonden heeft die de problemen veroorzaakt, en uw browser of Internet Explorer niet meer vast loopt, crasht of spontaan bevriest.

Succes !

Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi,

Een instabiele Internet Explorer kan diverse oorzaken hebben vaak zijn het invoegtoepassingen/toolbars of een overvolle cache. Verwijder alle tijdelijke internetbestanden (met de CTRL+SHIFT+DELETE toetsencombinatie) en schakel alle onnodige invoegtoepassingen uit via Extra -> Invoegtoepassingen beheren, schakel ook alle toolbars uit via Extra -> Werkbalken.

Als niets helpt voer dan de onderstaande fix uit om de instellingen en registerwaarden van Internet Explorer te herstellen.

http://go.microsoft.com/?linkid=9646978
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HOE je het ook wendt of keert, het IS een bug. Een bug is een FOUT in de software. Dat hoeft trouwens NIET persé Internet Explorer te zijn; het kan ook door Windows zelf komen.

Om bugs zoveel mogelijk te voorkomen, moet je denken aan 'best practices': genoeg geheugen, geen plugins en andere zaken installeren die niet nodig zijn, geen achtergrondprocessen draaien die niet nodig zijn, regelmatg (of automatisch) checken op updates, etc. etc.
Nu heb je trouwens geluk, want voor Internet Explorer zijn er meerdere goede vervangers (/workarounds): Opera, Chrome, Firefox, Safari. Keuze genoeg! Als een bepaalde site problemen geeft, probeer ik gewoon een andere browser. Zelden kom ik dan een website tegen die binnen geen enkele browser werkt. En als ie dan toch binnen geen enkele browser werkt, dan kan je meestal wel stellen dat 't aan die website ligt.

Een bug opsporen is vaak heel moeilijk, en onder Windows eigenlijk als gebruiker (en niet als Microsoft-software medewerker) zijnde vaak zo goed als onmogelijk: want je zit met Closed Source te werken.