Waar kan ik rechtenvrije stock foto's vinden van mensen die van bovenaf gefotografeerd zijn en los staan van de achtergrond?

Op de Microsoft Office site staan illustraties die je rechtenvrij mag gebruiken. Voor een presentatie zoek ik een 10-tal foto's die van hetzelfde thema gebruik maken. Ik zoek foto's van mensen die van boven zijn gefotografeerd in precies dezelfde stijl als bijgaande afbeelding.

Ik kan ze op de MS Office website (http://office.microsoft.com) niet vinden, hoewel ik dacht dat ze daar oorspronkelijk vandaan kwamen.

Ik ben benieuwd of er andere sites staan waar dit type afbeeldingen op staan (stock foto's). Ik ben niet op zoek naar een link naar de hoofdsite, maar specifiek naar dit soort afbeeldingen, rechtenvrij voor persoonlijk gebruik.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeilijk te vinden! Na 'n half uurtje browsen op stock exchange geef ik het op, er moet vast ergens een serie van dit soort mensen op staan, maar het is zoooo veeeeeel!
http://www.sxc.hu/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben ook een tijd aan het zoeken. Op Microsoft Office > Illustraties heb ik er drie gevonden. Maar daar hebben ze geen categorie waarop je kunt doorklikken. Maar je kunt dit dan ook wel als (voorlopig?) antwoord plakken. De link is sowieso interessant en dan kan ik je daarvoor plussen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Redelijk makkelijk te vinden door te zoeken op people from above? Probeer het anders eens via Dashmote, deze bundelen een hoop stock foto site's zodat je een groot bereik hebt tijdens het zoeken. http://beta.dashmote.com/search/people%20from%20above

Het beste antwoord

hier staan tips voor het zoeken

Met de zoek tool op Bad Neighbourhood of Compfight (met Creative Commons optie aan) zoek je tegelijk op Google Afbeeldingen en Flickr.

De afbeeldingen en foto’s die je als resultaten krijgt beschikken allen over een Creative Commons licentie. Zo kom je gemakkelijk aan rechtenvrije afbeeldingen. Meestal moet je wel credits geven aan degene die de afbeelding gemaakt heeft, maar dat is wel zo netjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
handig!