Glasvezel...?

Hoe komt het dat ik geen snel internet heb, en wel glasvezel heb van 30 mb per seconde? Mijn internet is nu 4mb??

Weet jij het antwoord?

/2500

4 mb is wel erg laag. Heb je een draadloze verbinding? Ik hoor van mensen dat dat veel uitmaakt. Toen ik een abo had van 50 Mb haalde ik 30 (down). Up zou gelijk moeten zijn maar is dat niet. Met een abo van 100 haal ik meestal zo rond de 90 down en 30 up, als ik het controleer bij snelheidstesters. Ik heb ooit de provider gebeld om te vragen hoe het zat met die 30 Mb, en kreeg toen het briljante antwoord dat ik dan mijn virusscanner en firewall uit moest zetten. En ja, dan wordt de verbinding wat sneller, maar dat vind ik toch geen goeie manier om te gaan rondsurfen. Ik zou toch uitzoeken waar de bottleneck zit, en anders de provider bellen voor advies.

ligt gewoon aan het abonnement met uw provider

Waar woonje dan en welke aanbieder heb je? Ik werk voor KPN glasvezel Dus Miss kan ik helpen

Als ik dit zo lees heb ik het gevoel,dat aan één van de 2 kanten van de verbinding iets technisch (nog) niet in orde is. Ik denk dan aan de kant van de "aanbieder" bijvoorbeeld,dat de server de beloofde capaciteit en die 30 mb/p/sec nooit kan waarmaken. Ik denk dan aan de server,die (te) klein is. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen,dat het natuurlijk óók aan Uw "hardware " kan liggen..bijvoorbeeld de router. Als je deze aangeboden snelheid werkelijk wilt benaderen,zul je toch minimaal een router van - schrik niet- 300 Euro moeten aanschaffen. Verder rest mij nu de vraag of er iemand is,die iets kan opnoemen - een applicatie o.i.d. ,die 1000 Mb nodig heeft . Ik verwacht daar voorlopig geen enkel reëel antwoord op t krijgen ..zelfs niet van mensen,die er (dagelijks) mee werken. Mijn advies luidt : Vraagt U eens na watde inhoudsgrootte is van de server van Uw aanbieder.

je modem is slecht en heeft een trage internet doorvoer. of je provider bied jou maar heel wijnig aan

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100