Glasvezel...?

Hoe komt het dat ik geen snel internet heb, en wel glasvezel heb van 30 mb per seconde? Mijn internet is nu 4mb??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

4 mb is wel erg laag. Heb je een draadloze verbinding? Ik hoor van mensen dat dat veel uitmaakt.
Toen ik een abo had van 50 Mb haalde ik 30 (down). Up zou gelijk moeten zijn maar is dat niet.
Met een abo van 100 haal ik meestal zo rond de 90 down en 30 up, als ik het controleer bij snelheidstesters.
Ik heb ooit de provider gebeld om te vragen hoe het zat met die 30 Mb, en kreeg toen het briljante antwoord dat ik dan mijn virusscanner en firewall uit moest zetten. En ja, dan wordt de verbinding wat sneller, maar dat vind ik toch geen goeie manier om te gaan rondsurfen.
Ik zou toch uitzoeken waar de bottleneck zit, en anders de provider bellen voor advies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou niet uit moeten maken.
Bel je provider maar eens om uitleg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo zelf werk ik bij 1 van de vele providers en het maakt inderdaad uit waar de router staat. Ook de plek van modem is belangrijk. Hoe verder deze weg staan van het aansluitpunt hoe trager. Draadloos is sowieso altijd trager en ja firewall of dergelijke kunnen het nog trager maken. Daarom heeft het ook geen zin om bij bv 5 mb draadloos te gaan surfen. Er blijft dan immers van de snelheid niets over. Zelf heb ik bedraad 60 en draadloos iets van 40. Oh ja kleine tip... Bij draadloos hangt het er ook van af welke snelheid je router / netwerkkaaart kunnen doorgeven / ontvangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien iets voor een nieuwe vraag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt er zo wel op, dat in de gamingmodus de firewall een stuk minder doet en dat dus hier ook een deel van het probleem ligt!
ligt gewoon aan het abonnement met uw provider
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar woonje dan en welke aanbieder heb je?

Ik werk voor KPN glasvezel
Dus Miss kan ik helpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bellen 0900 0747 komt er een monteur langs die uitsluit of het aan KPN ligt of je spullen berijkbaar tussen 08:00 en 22:00
Als ik dit zo lees heb ik het gevoel,dat aan één van de 2 kanten van de verbinding iets technisch (nog) niet in orde is. Ik denk dan aan de kant van de "aanbieder" bijvoorbeeld,dat de server de beloofde capaciteit en die 30 mb/p/sec nooit kan waarmaken. Ik denk dan aan de server,die (te) klein is. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen,dat het natuurlijk óók aan Uw "hardware " kan liggen..bijvoorbeeld de router. Als je deze aangeboden snelheid werkelijk wilt benaderen,zul je toch minimaal een router van - schrik niet- 300 Euro moeten aanschaffen. Verder rest mij nu de vraag of er iemand is,die iets kan opnoemen - een applicatie o.i.d. ,die 1000 Mb nodig heeft . Ik verwacht daar voorlopig geen enkel reëel antwoord op t krijgen ..zelfs niet van mensen,die er (dagelijks) mee werken. Mijn advies luidt : Vraagt U eens na watde inhoudsgrootte is van de server van Uw aanbieder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je modem is slecht en heeft een trage internet doorvoer.
of je provider bied jou maar heel wijnig aan