Hoe weet ik wie de auteur van een (informatieve) website is?

Wil dit graag weten voor de bronvermelding bij mijn schoolwerk. Ook moet ik eigenlijk weten wanneer de site voor het laatst gewijzigd is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
11.2K

Het beste antwoord

Je kunt als bron gewoon de website vermelden. Zonder de naam van de auteur. Als je bijvoorbeeld een encyclopedie of woordenboek gebruikt dan vermeldt je de auteur ook niet.
Let wel op dat een website informatief kan lijken maar dat eigenlijk niet is. Zo zijn er veel 'medische informatiesites' die worden gemaakt door de farmaceutische industrie. De informatie die hierop staat klop doorgaans wel maar is zeer eenzijdig belicht.
Als er geen publicatie datum staat dan kun je de datum nemen wanneer je de site hebt geraadpleegd.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Meestal staat dat bij contact of onderaan het artikel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal staat dit onderaan de pagina of bovenaan de tekst.
Als er geen bron vermeldt staat is het meestal geen goede bron en kan je beter op zoek naar een andere bron.