Waarom schrijven sommige mensen hun tweets op Twitter in het Engels?

Terwijl ze alleen maar Nederlandse followers hebben hebben (denk ik, Twitter zelf namelijk niet).

Verwachten ze dat iemand in het buitenland interesse heeft in een willekeurige persoon over wat diegene op het moment aan het doen is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.4K

Antwoorden (13)

Omdat er ook veel mensen zijn die daadwerkelijk followers over de hele wereld hebben. Ik twitter ook niet, maar indien wel, zou snel 80% van de followers niet-nederlander zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar is dat dan niet iemand die engels is? Twitter is namelijk internationaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken iemand die dit doet en ik stoor me er best wel aan; dan stuurt deze persoon eerst de tweet in het Nederlands en dan vaak nog een stuk of 5x in het Engels. Ik vindt dat deze persoon gewoon aandacht trekt met deze acties, maarja dat moet ze zelf weten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook omdat Engels meestal mooier klinkt enzo bijvoorbeeld: nl: denken aan mijn leven
Eng: thinking About my life..

Dan klinkt Engels mooier enzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd
Ik twitter wel en als ik het doe, wat niet heel vaak gebeurt, dan doe ik het omdat het in het Engels gewoon een stuk beter/mooier/leuker klinkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat een Tweet door iedereen kan worden gelezen! Je hoeft niet persee iemand te volgen om zijn of haar tweets te kunnen lezen.

Denk bijvoorbeeld aan trending topics of het gebruik van hashtags. Denk bijvoorbeeld aan topics als Osama Bin Laden.

Twitter is sowieso internationaal bedoeld, zoals ook hun tagline aangeeft: Instant updates from your friends, industry experts, favorite celebrities, and what’s happening around the world.

Facebook daarentegen is veel meer prive gericht; je berichtjes komen enkel aan bij je vrienden :)

Niets mis met Engels dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik twitter ook vaak in het engels.
Twitter is immers wereldwijd, en soms heb je ook engelse followers :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zodat mensen die uit het buitenland komen hem of haar ook via het engels kunnen volgen ( want iedereen spreekt engels)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je in het Engels soms iets beter kan verwoorden of omdat het mooier klinkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is leuk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zodat engelse mensen de tweet kunnen lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om dezelfde reden waarom mensen hun auto poetsen , of 'n indrukwekkende automobiel kopen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is naïef om te denken dat er ooit een Engels persoon jouw tweets zal lezen en dat je daar bij voorbaat rekening mee moet houden. In de praktijk worden velen van je tweets door niemand gelezen of door slechts 1 of 2 personen, afhankelijk van de tijdstippen waarop je tweet of de timeline van je followers die ook helemaal vol kunnen zitten met andere fanatieke twitteraars.

Ik zie het ook wel eens en wat mij opvalt is dat wanneer mensen dit doen, ze meestal een gedachtegang in het Engels tweeten, fragmenten uit songteksten of een soort retorische tweet waar men geen antwoord op verwacht omdat men een gevoel probeert te verwoorden. Het is vaak wat abstracter.

Daarvoor kan het nuttig zijn. Ik kan me voorstellen dat het soms storend is, maar rekening houden met anderen is nu precies waar twitter niet om gaat. Het is een ode aan het ego. Daarom zijn dialogen in twitter ook zo onhandig, het is ontworpen als een samenvatting van JOUW leven.

Toegevoegd na 3 minuten:
Daaraan wil ik toevoegen dat het voor anderen ook gewoon een manier is om ene netwerk op te bouwen of op de hoogte te blijven van nieuwtjes. Maar de meesten die op de hypewagen zijn gesprongen tweeten vooral over zichzelf.
Bronnen: