Hoe worden je 'sporen " na je dood gewist van het internet??

Je hebt overal je inlogcodes, je wachtwoorden en weet ik al wel niet achtergelaten op het internet.
Plotseling komt er een dag dat je er niet meer bent en niemand weet van codes of wachtwoorden en op welke site je geregistreerd staat.
Ik ben niet bang dat iemand ziet dat ik op b.v."foute" sites ben geweest maar meer dat mijn naam eeuwig op internet blijft rondspoken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn vriendin is al twee jaar dood en als ik haar naam intik, komen er nog allerlei berichten vanwege de belangrijke functie die zij had. Goeie vraag dus. Ben benieuwd naar antwoorden.
niko
13 jaar geleden
http://lacquemant.wordpress.com/2009/04/11/poll-digitale-erfenis-wie-beheert-jouw-accounts-na-je-dood/ dit nog gevonden.

Het beste antwoord

Geef bij leven aan waar je je bevindt (Facebook, Hyves, Twitter, Marktplaats,...) en wat je wilt wat er met dat specifieke netwerk gebeurt (laten staan, verwijderen, IM, ...). Ziggur voert na overlijden je wensen uit en zorgt dat jouw sporen eruit zien zoals jij dat gewild zou hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het feit dat je naam eeuwig blijft 'rondspoken' op het internet is nu eenmaal omdat je hebt geleefd. Je wordt in ieder geval nooit vergeten, dat is ook wel iets waard.
Als je dit toch allemaal wilt voorkomen, kun je ervoor zorgen dat je ergens al je codes opschrijft en de boodschap erbij dat je alles graag weg zou willen hebben na je dood, doe dit in een envelop bijv. tussen je foto's. Vroeg of laat zal iemand het vinden en dan deze opdracht voor je uitvoeren! (als je er niet meer bent!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De min snap ik niet. Dit is een prima suggestie. Ik en m'n vrouw doen precies hetzelfde. We hebben allebei een lijstje inlognamen en wachtwoorden gemaakt (en superveilig opgeborgen natuurlijk) voor als we dood zijn. Van mij een plus hoor!
Volgens mij is deze website wel iets ,waar jij iets mee kunt :

http://www.suicidemachine.org/

Sterkte en succes met jouw beslissing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou na mijn dood niet per se coûte que coûte hoeven te verdwijnen van het internet en alle berichten die ik daarop ooit heb geplaatst. Net zomin als ik al mijn foto's zou willen verscheuren of alles wat ik heg gemaakt zou willen vernietigen ; ook mijn Internet-erfenis is een stukje van mij, en als mijn kinderen willen kunnen ze nog tot het einde der tijden toe met alle bullshit die ik op het net het geparkeerd.

Wat ik NIET zou willen, is dat een ander misbruik zou kunnen maken van mijn accounts. Maar binnen de familie zal ik daar niet bang voor hoeven zijn, en als mijn mailadres wordt geannuleerd (of gewoon verloopt doordat ik het langere tijd niet gebruik) ga ik er van uit dat dat in de regel voldoende is.

Voor 'eeuwig' vind ik trouwens wel een erg lange tijd ; als we 50 jaar verder zijn, verwacht ik niet dat er nog erg veel sites in de lucht zullen zijn en bijgehouden zullen worden waar ik op actief ben geweest. Honderd jaar zeker niet. Nu al zijn er heel wat fora verdwenen waarop ik een aantal jaren geleden zeer actief was. En op plaatsen waar ik minder actief was, is mijn account allang een keer verwijderd.

Maar dat je nog enige tijd sporen nalaat, ja, dat is evident. Het blijft een vorm van publiceren. Zou je alles wat je op Internet schrijft in gedrukte vorm publiceren, dan zouden er ook nog een hele tijd sporen van overblijven. Misschien nog wel langer dan de digitale sporen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk. +
Gelukkig ben ik in jou ogen nog niet van plan om mezelf van kant te maken zoals in eerdere reacties
Veel websites controleren of je nog bestaat als je lang niet meer hebt ingelogd. Je krijgt dan een mailtje met de vraag of je wilt bevestigen dat je account moet blijven bestaan. Als je daar niet op reageert (omdat je dood bent, bijvoorbeeld) komt je account vanzelf te vervallen.

Maar zoals hierboven al is geschreven: het internet onthoudt alles, dus veel dingen zullen eeuwig blijven rondspoken.
bamibal
13 jaar geleden
Je sporen worden niet gewist. Of je overgebleven familieleden moeten je overal gaan afmelden e.d. dan is het handig een lijstje te hebben, als je wilt dat je verwijderd wordt van bv social netwerk sites.

Een vriendin van mij is kort geleden overleden. Haar profiel is nog actief op hyves. En er worden prachtige berichten geplaatst, het is een beetj onze uitlaat, alsof ze niet echt weg is en wij nog met haar kunnen communiceren. Dus het kan ook positieve gevolgen hebben. Net wat je zelf wilt.

Maar 1 ding staat vast, je sporen worden dus niet zomaar gewist, en een restje van jou zal altijd digitaal blijven bestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat kan niet, máár wel in sommige gevallen. Jij hebt al die wachtwoorden en inlogcodes bedacht, dus jij bent de enige die jouw sporen kan wissen. Tenzij je alles aan je vrienden/familie hebt doorgegeven in het geval dat je komt te overlijden, wegens speciale of bijzondere redenen ofzo..
of gewoon om iets anders...

Over het algemeen blijft alles wat je gemaakt heb, bedacht heb, waar je jezelf ingelogd heb enz, enz. gewoon bestaan.

Typ maar eens je emailadres in (of een van je oudere emailadressen) bij een zoekmachine als google, of wieowie. Zo kom je er al snel achter waar je ingeschreven staat en waar je staat op welke website.

Er zijn sites waar je als je een paar maanden niet geweest bent, je automatisch verwijderd wordt. Denk maar aan hotmail, bijvoorbeeld. Zo zijn er nog véél meer, veelal gratis sites die deze regel hanteren, mogelijk ook betaalde sites.

Voor het mooie zou je voor je dood alles moeten verwijderen. Alhoewel mij dat geen doen lijkt en nogal overhaast.

Trouwens, in het "echte leven" worden ook niet je sporen gewist, je naam blijft staan bij die ene school, werkgevers, waar je je voor aangemeld heb, ziekenhuizen, sportclubs enz, enz. Of dat verwijderd wordt, dat weet ik niet, ligt aan de instelling. Maar over het algemeen is het wel zo handig als je teruggevonden kan worden na je dood, zodat je nakomelingen (mits je die hebt of zal krijgen) nog een klein stukje van je leven in elkaar kunnen knutselen en zo een beeld kunnen krijgen van wie je bent en ben je geen "niemand"...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen instantie die de bewuste sporen wist. Door niet meer deel te nemen op internet zullen op den duur de meeste sporen wel verdwijnen maar nooit voor 100%.