Waarom heeft de oprichter van marktplaats, marktplaats gemaakt?

Wat was de gedachte hier achter?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet
1.4K

Antwoorden (7)

om veel geld te verdienen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om geld te verdienen en anderen ook deze kans te geven. Beetje flauw antwoord, wel waar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat er op een marktplaats produkten worden verkocht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
om het een geweldig domein is en hij heeft het heel overzichtelijk gemaakt waardoor het zo groot is geworden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat Bob Crebas een verzamelaar was die niets weg kon gooien, en vervolgens bedacht dat 'ie zijn schuur misschien wel leeg kon krijgen door de rotzooi te verkopen. Die ouwe heeft goed gegokt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij wil de zijn badslippers verkopen en via een advertentie in de krant duurde hem het te lang.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De website www.marktplaats.nl werd in 1999 door Rene van Mullem opgericht. Rene van Mullem is de bedenker, oprichter en bouwer van Marktplaats.nl, maar ook van andere succesvolle sites. In 1999 verkocht hij 95% van zijn aandelen aan kringloopbedrijf Het Goed. Zijn vermogen wordt geschat op 17 miljoen euro. Van Mullem is tegenwoordig eigenaar van het IT bedrijf Ykoon. Het aanbieden van advertenties was in de beginperiode van Marktplaats.nl gratis. Mede daardoor trok de site al gauw veel bezoekers en het aantal online advertenties groeide enorm.