Wat is de beste basis voor een goede website?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor soort website wil je maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een website waarbij leden (dus met ledensysteem) contact met elkaar kunnen hebben via een forum of ander contactsysteem. Maar dan wel met een nuttig en uitgebreid onderwerp.

Antwoorden (9)

Als het een informatieve website is; een onderwerp, en goede deelonderwerpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duidelijke inhoud spreekt voor zich, maar in mijn ogen is toch echt het allerbelangrijkst dat je gevonden wordt anders heeft het allemaal weinig zin. Dus:

- Een duidelijke URL en duidelijke keywords voor zoekmachines.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt natuurlijk heel erg aan het doel, maar ik zou zeker de beveiliging vanaf het ontwerp al in je achterhoofd houden.

Als er prive gegevens op komen (bijv. creditcard data in een database) en je website wordt gehacked ben je snel het vertrouwen van je users (klanten) kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De basis is de broncode, je kan die het best valideren aan: Het World Wide Web Consortium (W3C).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als webontwikkelaar ben ik het technisch absoluut met je eens. Maar het zal de gemiddelde eindgebruiker echt een worst wezen of jouw website zich aan de W3C standaarden houdt. En van de eindgebruikers moet je het uiteindelijk hebben voor een succesvolle site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je page kan nog zo mooi zijn en de beste content bevatten, als het hapert door de broncode, loopt (een deel van) de doelgroep weg. Daarbij hebben "minder valide" mensen makkelijker toegang als ze hulpmiddelen gebruiken. En met de vergrijzing in het achterhoofd is het niet ondenkbeeldig dat daar steeds meer gebruik van gemaakt gaat worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank Tovenaar!
Als je een basis vraagt, moet je geen antwoord over muren en inrichting verlangen, maar dat zal wel aan mij (ons) liggen.
:-)
Ik weet niet wat voor een website je wilt maken, maar in het algemeen kun je al stellen dat het volgende belangrijk is:
- overzichtelijkheid
Je wilt als bezoeker niet een uur zoeken naar je informatie. Zorg dat de bezoeker een duidelijk en eenduidig menu voorgeschoteld krijgt.
- eenvoud
Het is leuk allemaal extra leuke dingen op je site te hebben, foto´s figuren, achtergronden, tekeningen, banners, weet ik veel wat, maar in principe komt de bezoeker daar niet voor.
- uitstraling
Dit is een lastige. Je moet namelijk wel gevoel voor kleur, indeling en vorm hebben. Je pagina moet er natuurlijk niet uitzien als een door een puber gepimpte hyvespagina.

Tip:
Surf over het internet en bekijk willekeurig wat websites. Probeer dan te analyseren waarom jij die site heel goed of heel slecht vindt. Dat zou je al aardig wat inzicht moeten verschaffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede basis is het businessplan van Google, het geluk van Google, de brains van Google...

Dat zouden 3 goede voorwaarden zijn voor succes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op basis van je aanvullende reactie zou ik zeggen een goede forum engine. Denk bijv. aan PhpBB.

De kracht van een forum zit hem wel in het bijhouden (monitoren), meediscussieren en af en toe voeden / starten van nieuwe topics. Afhankelijk van het soort onderwerp is het wenselijk om inhoudelijk deskundigen toe te voegen aan je forum, zodat zij ook kunnen sturen en onderwerpen kunnen onderbouwen en verder uitbreiden.

In het geval van een forum (of andere community omgevingen) is contentbeheer minstens zo belangrijk als goede techniek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hartstocht en emotie is de beste basis. Laten zien dat je site door gewone mensen geschreven wordt en maak mensen aan het denken .Het desing, het uiterlijk van uw site moet goed zijn. En belangrijk: Wees bereid om 2-3 jaar te wachten voordat de eerste serieuze resultaten komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beste basis voor een goede website is je eigen inzet, een leuk idee, goede (technische) uitwerking en natuurlijk een doel: wat wil je met de website bereiken?

Als je die dingen hebt zit je naar mijn idee gebakken!