Ik ben mijn netwerksleutel kwijt, waar kan ik hem terugvinden? Hij staat niet op mijn router.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
3.5K

Antwoorden (5)

Zoek op google naar je router, meestal zit er een standaart sleutel op, dus die vind je zo op het internet terug
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Download wireless keyview kan je hem zo zien ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mocht je de sleutel niet terug kunnen vinden kan je altijd nog je router hardwarematig resetten. Vaak doe je dit door een knop op het router een aantal seconden in te houden. Voor verdere uitleg kan je in de handleiding van je router kijken, of op internet zoeken hoe dit werkt voor jouw type router.

Na het resetten is de netwerksleutel of niet meer ingesteld, of zoals deze bij de fabrieksinstellingen is ingesteld. Wat deze sleutel is zal ook in de handleiding of op internet te vinden zijn.

Het is verstandig na deze reset een nieuwe netwerksleutel toe te kennen aan je router zodat anderen niet op jouw netwerk rond kunnen neuzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In veel gevallen kun je de sleutel zien in de configuratie van je router. Om daar te komen moet je het ip-adres van je router invoeren in je browser. Dat ip-adres kun je vinden door in een cmd-venster 'ipconfig' in te typen. Het adres van de standaardgateway is het gezochte.

In de configuratie van je router zit een gedeelte voor de WiFi. Hier kun je de sleutel wijzigen. Vaak is er een optie om de sleutel in tekens weer te geven i.p.v. de *****
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij staat hij op de verpakking van de router. Hopelijk heb je die nog.