Hyves is ontstaan in de studenten wereld in oktober 2004 en groeide in enkele maanden uit tot zo’n 20.000 leden. Hoe dit precies gelukt is weet Raymond Spanjar zelf ook niet (of hij wil zijn geheim niet prijs geven). Inmiddels staat Hyves in de top 5 van de meest bezochte sites in Nederland met ruim 2 miljoen leden (waarvan de helft Nederlanders) en een bereik van 1 miljoen unieke bezoekers per maand.
Raymond Spanjar is de oprichter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Hyves bestaat sinds september 2004.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sinds oktober 2004
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens SIDN is de domeinnaam geregistreerd op 18-9-2004. De administratieve contactpersoon heeft overigens een bekende achternaam maar dat terzijde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, die achternaam... zij is toch al dood dacht ik?
Goed in 2004 misschien nog niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zwarte weduwe is inderdaad al dood. Kon het niet laten 8)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die was zelfs in september 2004 al een tijdje dood...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zwarte weduwe was Florentine, dit is Floris, en daar kan die jongen helemaal niks aan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Krizzz: Floris heeft er ook nooit een geheim van gemaakt dat hij haar kleinzoon is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hoeft toch ook niet?
Zijn oma is trouwens pas in 2007 overleden.
Midden 2004. Het begon als Startphone; een community bedoeld voor gebruikers met toegang tot mobiel internet via een mobiele telefoon of PDA. in oktbober van dat jaar gingen ze verder onder de naam Hyves, en werd het accent verlegd van mobiele apparaten naar 'gewone' computers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oktober 2004 gemaakt. Dat is dus 4 jaar 9 maanden als ik me niet vergis.

De eigenaar is Raymond Spanjar, hij heeft het ook bedacht en opgericht samen met Koen Kam en Floris Rost van Tonningen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Raymond Spanjar is de opzichter, en hyves bestaat net 5 jaar.