Hoem maak je je internet sneller,hij gaat erg traag,heb draadloos internet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Het beste antwoord

Afgelopen maandag in Radar, Nederland 1, 20.30 was hier een item over. Wel een stuk of vijf handige tips.
De link voeg ik toe. Kun je even terugkijken of hier voor jou de oplossing ligt.

In de uitzending: Trage computers

Als je snel iets wil opzoeken is niets zo vervelend als een trage computer. Is uw computer na verloop van tijd ook langzamer geworden? Dan is het tijd voor een grote schoonmaak. Computerdeskundige Joran Polak legt uit hoe u dat het beste kunt aanpakken.

http://www.nederland1.nl/uitzending-gemist
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
De vraag gaat niet over een trage computer, maar over traag internet.

Andere antwoorden (2)

Een trage draadloze internetverbinding kan verschillende oorzaken hebben. Je moet dus een aantal opties onderzoeken:

- Is je internetsnelheid bedraad (dus niet draadloos) ook langzaam, of is het dan wel snel?
- Staat je computer niet te ver van je router?
- Staat je router dicht bij storende apparatuur, zoals DECT-telefoon, babyfoon, etc? Probeer dan de router ergens anders neer te zetten.
- Hebben je buren ook draadloos internet? Je kunt dan proberen om je router op een ander kanaal in te stellen.

Lees ook hier even voor meer tips:
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=18372.0
bamibal
13 jaar geleden
het internet zelf kan je niet sneller maken, wel kan je computer eens opschonen door het vrij te maken van allerlei opgeslagen dingen die je niet gebruikt (computer vervuilt zichzelf ook hiermee)
bij de bron een link naar een site die begrijpbaar is en ook uitleg geeft over het waarom.

test eerst of je verbinding met draad net zo traag is, dan weet je in ieder geval waar het aan ligt voor je allerlei dingen gaat uitproberen.

succes!

(mooie fries trouwens!) :)