Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er sockpuppets op GV?

(plaatje: slimsock.png)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
622
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die meerdere accounts hebben met als doel om die accounts met elkaar te laten interacteren.
Bijv. jezelf punten geven door jezelf een duimpje te geven.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Denk het wel. In ieder online community zijn er sockpuppets. Mensen zijn mi geëvolueerd tot ego's en die kan je soms uitsluitend zelf bevredigen :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kort, bondig en juist!

Andere antwoorden (6)

Ik kan me niet voorstellen dat iemand ZO veel moeite zou willen doen om zichzelf punten toe te kunnen spelen en dan ook nog consequent met twee accounts (of meer) werken en dat allemaal maar bijhouden, maar in theorie is het mogelijk.

In principe zouden de moderatoren dat moeten weten als ze IP-adressen controleren, want ook nog eens sockpuppeten op twee IP's wordt wel HEEL erg tricky. Ik heb er zelf in het verleden diverse gehad op mijn forum maar voreg of laat betrap je ze. Ze melden zich wel aan met verschillende ip's, of proberen anoniem te surfen (mag bij mij niet meer) maar met posten vallen ze door de mand.

Het zou kunnen dat ze er zijn, maar het wordt wel een hele klus om dat uit te vogelen met deze hoeveelheid mensen, vooral als ze het ook nog eens goed spelen (jeetje, ik praat al in meervoud !!) en elkaar af en toe minnen of bekritiseren. Hopeloze klus.

Liever een sockpuppet dan een troll...voor mij persoonlijk dan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou....een sockpuppet is echt bezig zo ongemerkt mogelijk zichzelf te profileren of te bevoordelen of te populariseren of wat dan ook - een troll is er gewoon op uit een community te verknallen en ruzie te schoppen. Zal die ook wel op klaar komen, maar het zijn voor een moderator/admin twe totaal verschillende problemen.
Ze zullen er vast wel zijn, maar ik verwacht niet dat ze nu ineens op zullen staan en hier antwoord gaan geven dat ze zich met dergelijke praktijken bezighouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vermoed van wel...

Soms zie je bij oude openstaande vragen iemand opeens 3 plusduimpjes krijgen. Bij een nieuwe vraag kan ik me dat wel voorstellen. Bij een oudere vraag al minder.

Of word ik nu erg achterdochtig?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb 5 accounts die allemaal op elkaar reageren! MUHAHAHHAHA! nee even serieus ik denk het niet. Het lijkt me inderdaad wel heel erg veel moeite. Het is ons als moderator in ieder geval nog niet opgevallen als we interactie zien die als twijfelachtig bestempelen onderzoeken we het meestal wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij kunnen ons niet voorstellen dat er personen zijn die zó dol op punten zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het wel. Wie geeft het als eerste toe?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding