wat is een goed programma om kinderen voor internet te beschermen, een soort filter dus

liefst 1 waar je bepaalde woorden mee kunt blokkeren of standaard in het programma zitten

Toegevoegd na 6 minuten:
heb trouwens windows xp, dus heb volgens mij geen programma's in mijn besturingssysteem zitten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Het beste antwoord

't Spijt me, internet zit zo barstensvol met ongepast materiaal voor kinderen, dat er GEEN goede methode is om ALLES af te schermen voor je kinderen op je PC zelf (zonder internet ZELF af te sluiten).
't Enige wat nog enig nut heeft, is een abonnement nemen op het Filternet van het EO. Alle middelen die je verder op je eigen PC installeert, zijn lapmiddelen vol met gaten.

Ik zie dus 3 keuzes:
-Altijd erbij zitten.
-Geheel geen internet voor de kinderen.
-Een professioneel, extern beheerd filter zoals Filternet van het EO. Echter, OOK zulke filters zijn niet 100% dicht: je kunt daarbij zelf nl. nog zaken instellen zoals 'Wel sociale sites toestaan' bijvoorbeeld. Oftewel, je hebt alsnog de mogelijkheid dingen zo in te stellen dat er ongepaste zaken bij je kinderen worden voorgeschoteld. In de praktijk gebeurd dat dan ook vaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Kijk zelf maar of dit je bevalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat woorden blokkeren is eigenlijk geen doen
wellicht valt een kinder browser te proberen ?
daar kun je leeftijd grenzen mee instellen
ook family safety van microsoft zelf is gratis en het uitzoeken waard
maar ik weet niet of je vrij technisch onderlegt bent want ook dat kent zijn troubels als je zelf niet erg kundig bent

Eo filternet is eigenlijk een goeie optie

Let wel de instalatie beveiliging is zodanig dat je niet je ww moet vergeten dus echt goed onthouen of opschrijven
want als je dat dan probeer te de-installeren loop echt alles vast.
zodanig dat je windows echt helemaal er nieuw op moet zetten
capthavoc
13 jaar geleden
Ik ga volledig mee met mmm

Als toevoeging:
Afhankelijk van je kinderen kun je ze ook zo "opvoeden" dat ze zelf rotzooi overslaan.
Is wel sterk kind afhankelijk (en je vertrouwen in hun).

Technisch zou je dan een achteraf controle kunnen gebruiken waarin het zoek/surf gedrag wordt vastgelegd en mogelijk een logging van wat er uit gaat en binnen komt via de chatprogramma's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Parental control, EO filter, Ouderlijk toezicht van Microsoft en
filterinstelling van Google is mogelijk.
En als laatste stel GEEN webcam ter beschikking.
Om te voorkomen dat uw kind niet te lang met de computer
in de weer is dan gezond voor hem/haar is kunt u een tijdslimiet instellen. (op de computer)
U kunt als extra kids een eigen account geven op de gezamenlijke computer.
En u moet indien de kids minderjarig zijn toegang hebben tot die accounts.
Zonder die voorwaarde wordt er geen gebruik gemaakt van de computer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste,

Via bepaalde software kan jezelf instellen welke content de kinderen al dan niet kunnen zien dmv een familiefilter !

Zo kan je de websites in verband met erotiek, geweld enz
blokkeren door deze filter in te stellen op bepaalde be- veiligingsniveaus afhankelijk van de leeftijd van het kind !

Zo heeft bijvoorbeeld google(zoekmachine), ook een familiefilter met strenge beveiliging, gematigde beveiliging of geen filter !

Voor meer info ivm dit onderwerp verwijs ik graag naar de volgende linken !

Veel leesgenot en veilig internet !

Mvg,

Karel8158

Toegevoegd na 1 uur:
Beste,

Ik heb mij nog even verdiept in je vraag en heb inderdaad een kindvriendelijke browser gevonden (deze is geschikt tot de leeftijd van 11 jaar !

Je kan eens surfen naar volgende 2 sites :

http://www.gratissoftware.nu/downloaden/mybee.php

Magic Desktop is ook een programma dat kindvriendelijk is
en kan je vinden op volgende url :

http://magic-desktop.nl.malavida.com/d6030-gratis-downloaden-windows

Mvg,

Karel8158