Hoe weet ik over een paar jaar of een Goeie Vraag al gesteld is?

In het tempo waarin nu vragen worden gesteld kom ik er al bijna niet meer uit, maar hoe doe ik dat over een paar jaar? Of is een vraag al 'gesteld' als dit binnen een bepaalde periode is (zeg 3 maanden) en valt daarna weer vrij?

Op het gevaar af dat deze vraag al gesteld is (ik heb gecheckt....)

14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

Nou, het maakt eigenlijk niet uit: Over een paar jaar zijn er misschien andere/slimmere/aardigere/handigere mensen die een beter antwoord hebben, dus dan maakt het niet uit als de vraag al gesteld is. Er is dan toch alweer een nieuwe generatie vragers... Na 3 maanden is dit minder het geval, maar misschien toch nog de moeite waard...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me toch niet dat we naar een situatie toe moeten waarin bij wijze van spreken het hele deelnemersbestand is gewijzigd ( vooral de top pakweg 50 meest actieven)en dat die allemaal tot het einde der tijden moeten teren op ' oude' antwoorden gegevendoor ' oude' mensen. Dat zou voor de feitenvragen die niet veranderen best kunnen, maar meningsvragen stel je vaak met een andere reden dan een eensluidende oplossing krijgen.
Hoe dat er in de praktijk uit zou moeten zien weet ik overigens niet hoor. Als ik een heel dringende vraag zou hebben en die is al eens gesteld, maar het antwoord bevredigd me niet of ik mis duidelijke kanten van de medaille, dan zou ik toch proberen hem opnieuw al dan niet in andere vorm te stellen.

Ik denk dat op den duur (nu is het allemaal nog te nieuw, maar zeg na een heel jaar) de moderatoren er een taak bijkrijgen die niet iedereen ze in dank gaat afnemen : bepalen of een vraag lang genoeg geleden gesteld is op een opnieuw stellen te rechtvaardigen.

Ik loop NU al tegen vragen aan , typ ze in en k*t, al gesteld, twee maanden geleden......Dan staat daar natuurlijk nog wel vanalles, maar de input, de discussie, de mogelijkheid te reageren, de actualiteit, die ben je kwijt.

Ik ben momenteel bijvoorbeeld heel hard op weg om helemaal doof te worden, en was van de week aan het discussieren over de klassieke ' ben je liever blind of doof' vraag, waar bij mij zelf in de loop der tijd veel aan veranderd is. Maar hier kan ik die vraag niet kwijt, omdat die al een keer door een ander groepje mensen behandeld is. En dat geld eigenlijk voor mijn meeste vragen. Daarom stel ik ook zo weinig vragen......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Nou moderatoren en of oprichters, hier is werk aan de GV winkel. Marleen raakt hier een valide punt, hoewel mijn insteek was de enorme berg vragen waar je je straks doorheen moet worstelen omdat de richtlijnen verbieden een vraag dubbel te stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Marleen... Als je de vraag even anders formuleert dan kom je er toch wel doorheen hoor, door de controle van de moderators... En vooral jij, zult daar geen problemen mee hebben... :-))
Precies zoals je 't nu ook doet: eerst kijken in 't zoekvak of de vraag niet al eerder gesteld is.

Grote kans dat als jij 't niet in 't zoekvak kunt vinden, dat ook een mod 't niet zomaar vindt (of hij/zij moet toevallig weten dat de vraag eerder is gesteld op een iets andere manier maar dat 't op 't zelfde neer komt).
En als de mod 't ook niet zomaar kan vinden, kan de vraag gerust stellen. Je moet er ook niet zo zwaar aan tillen als er een keertje een vraag verwijderd wordt. Een paar vragen beantwoorden, en de minpunten zijn weer ongedaan gemaakt. Zolang je maar boven de nul punten blijft, is er weinig aan de hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het dan niet relevant meer is en je de vraag rustig kan stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over een paar jaar zijn alle vragen al gesteld en dan beginnen we gewoon opnieuw. Goeievraag2.nl