Retweet (RT) is een term die gebruikt wordt op Twitter. Je kan het vergelijken met een forwarden van een e-mail. Met een retweet ‘forward’ je een bericht van iemand anders naar je eigen netwerk van Twitter followers. Dit doe je omdat het een leuk of goed bericht is die je wilt delen met mensen. Binnen twitter doe je dit door RT of retweet te doen. Als de Twitter gebruiker watbetekent dus zegt:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom minnetje? Als ik plus kon zetten had ik het gedaan :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt:) tsja ik zou het ook niet weten waarom ik een ''thumb down'' gekregen heb..:)
Retweet is gewoon heel simpel. Je kopieert zeg maar de tweet van iemand anders en post hem eigenlijk zelf.

Stel je voor iemand zegt: 'dalijk door de regen naar huis fietsen'.

En jij moet dan bijv ook dan retweet jij dat. Dan tweet jij eigenlijk ook gewoon dezelfde tekst.