Wel internet, geen Internet Explorer en Msn

Sinds we een nieuw modem hebben werkt Internet Explorer (I.E.) niet meer op m'n laptop. Wel werkt alles nog goed op (de eveneens draadloze grote pc).
Het gekke is dat ik wel verbinding heb met het internet, want dat geeft hij aan "IntelPROset/Wireless Verbonden met (naam modem klopt) Signaalkwaliteit Uitstekend" en ook mijn Skype symbooltje wordt groen (is verbinding). Maar als ik I.E. aanklik geeft'ie na een tijdje aan dat "De webpagina kan niet worden weergegeven". Ook doet m'n Msn het niet meer, ik kan niet aanmelden.
Ik heb al twee keer een half uur met iemand van de KPN aan de telefoon gehangen, maar zelfs zij konden het niet oplossen...
Wie herkent dit probleem en beter nog: wie weet de oplossing?

Toegevoegd na 23 uur:
Nog steeds geen oplossing... wie o wie kan me helpen?
Ik heb geprobeerd te pingen (op advies van Marius), maar daar krijg ik te zien dat alles normaal zou moeten werken. Anti virus programma (was Avast) heb ik eraf gehaald, alle andere (zes) antwoorden heb ik geprobeerd, maar tot nu toe geen resultaat...

Toegevoegd na 1 dag:
Na pcwinkel:
Voor degenen die de oplossing willen weten:
Er waren 3 (!) drivers op m'n laptop geïnstalleerd om op internet te kunnen. Ze zijn er allemaal af gehaald en eentje is er terug gezet. Ook een programma verwijderd, genaamd "Driver Detective" die ongevraagd allerlei drivers update en dat hoeft dan niet persé de goeie te zijn en voor je het weet zit je met een verkeerde update.
Dank voor alle moeite!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.6K

Antwoorden (8)

Explorer is rommel.
Kan je niet gewoon Firefox installeren?

Toegevoegd na 44 minuten:
Natuurlijk moet je daarvoor wel eerst op internet kunnen. Maar nu zit je toch ook op internet? Dus blijkbaar kan je dat dus wel. Waarschijnlijk met een andere PC.
Als je het maar eenmaal gedownload hebt kan je het bestand dmv een usb-stick ofzo, transporteren naar de andere PC.

Toegevoegd na 23 uur:
hm.. een veelterugkerende oorzaak is de DNS die niet automatisch staat.
Ga naar Control panel, internet connections, netwerk connections, rechtsklikken op de werkende verbinding en dan eigenschappen, daar op Internet protocol TCP/IP klikken, dan weer op eigenschappen, en dan vervolgens daar instellen dat alles op automatisch staat.

Toegevoegd na 1 dag:
control panel is engels voor configuratiescherm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ehhh, maar moet ik daarvoor niet eerst op internet kunnen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat Marius zegt is niet zo gek, je hebt toch de andere pc nog?
Firefox op de usb en op je laptop installeren, is toch het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok. Maar heb je wel echt verbinding met internet? Zo te lezen heb je alleen verbinding met je draadloze router, en niet met internet.
Probeer eens te pingen.
Zie uitleg: http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/netwerken/test-je-netwerk/localhost-pingen.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Marius Ik heb daarnet "gepingd". En het dos scherm komt er hetzelfde uit te zien als het voorbeeld dat op de door jou genoemde site staat (alleen in het Nederlands, maar met dezelfde waarden). Dus het schijnt goed te zijn...
Tja, ik had bijna gehoopt dat het niet hetzelfde zou zijn, want dan wist ik in ieder geval wat er fout is en waar ik iets aan zou moeten doen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Marius, waar is m'n Control Panel? (sorry, ik heb er net zo heel veel verstand van)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben nu aan het pingen, krijg wel antwoord van de modem/router, maar als ik het ip adres van de andere pc ping, dan gaat het fout (of kan dat ook niet?)
Het zou aan uw antivirussoftware kunnen liggen.Welke gebruikt u?
Probeer deze eens compleet van het systeem te verwijderen via configuratiescherm >programma's en onderdelen.
Het is aan te raden om hierna ook de removal tool van dat programma te laten lopen om alle resten te verwijderen.
Ook even de removal tools laten lopen van eventuele oude antivirusprodukten wat u heeft gehad.(of wat er nog op het systeem staan)
Op de volgende pagina staan een aantal removal tools voor de meest gebruikte antivirusprodukten:

http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/msestart/thread/407bf6da-c05d-4546-8788-0aa4c25a1f91

En hierna kunt u de internet explorer eens terug naa standaard waarden brengen:

1. Ga naar Start
2. Ga naar Configuratiescherm
3. Ga naar Internet opties (als u deze niet vind klik dan eerst op “klassieke weergave” )
4. Klik op het tabblad Geavanceerd en klik vervolgens op Opnieuw instellen of Reset
5. Klik in het dialoogvenster Instellingen van Internet Explorer herstellen op Opnieuw instellen (of bevestig het opnieuw instellen)
6. Nadat de standaardinstellingen zijn hersteld, klikt u op Sluiten en op OK.
7. Sluit Internet Explorer af.
8. Probeer nogmaals Internet explorer te starten

Mocht het nu wel weer werken kunt u het antivirusprodukt weer installeren, of het gratis product, Microsoft Security Essentials (werkt super).
http://www.microsoft.com/security_essentials/default.aspx?mkt=nl-nl

Hopelijk is hiermee het probleem verholpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je KPN hebt, dan neem ik aan dat het een wit modem is, de Experiabox. Daar zet een heel klein knopje voor reset op, die moet je met bijv. pen een paar tellen ingedrukt houden.
Dan gaat de Experiabox resetten, dit kan 10 minuten tot een half uur duren, daarna moet je proberen of alles het weer doet.

Toegevoegd na 2 minuten:
En voor Internet kan je beter Firefox gebruiken ipv IE!
Zie hier;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gereset, maar geen succes :-( Gelukkig is de gewone pc wél blijven werken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel de laptop ook even uitgezet? En werkt het ook niet met Firefox? En als je 'm met kabeltje aan de modem hangt, doet hij het dan wel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Firefox werkt ook niet, ik krijg de mededeling dat Firefox de server niet kanvinden. Ook Live Messenger doet het niet, alleen Skype...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben bang dat het dan toch aan KPN ligt, misschien een betere en goedkopere provider nemen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom doet de gewone pc het wel? En deed de laptop het voorheen ook?
Zucht... 'k ga morgen maar naar de winkel waar ik de laptop heb gekocht, kijken offie daar wel op IE kan. en anders draadje kopen en proberen via ethernet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja als hij 't via een kabel wel doet, dan ligt het echt aan die modem.
Ik heb bij meerdere mensen problemen gehad met de Experiabox, bij sommige hielp de reset. Bij sommige niet en deed hij het wel op een ander netwerk terwijl KPN maar vol bleef houden dat het niet aan hun lag.
Nadat die mensen waren overgestapt op Tele2 werkte het allemaal weer prima ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je het al via een kabeltje geprobeerd of via een ander draadloos netwerk?
Hmmm kan een hoop oorzaken hebben, hier loop ik ook altijd mee te stoeien. Het zou kunnen dat je modem niet op DHCP staat en daardoor er geen nieuw ip-adres wordt vrijgegeven naar de laptop. Ik heb geen KPN, maar in grote lijnen is het principe hetzelfde. Truukje wat bij mij destijds werkte (DHCP stond aan). Alles uit. Stekkers uit de modem en router. Minuutje wachten. Dan het eerste apparaat in huis wat internet signaal ontvangt aanzetten (modem). 30 seconden wachten (tot alle lampjes branden), vervolgens de eventuele router (het eerstvolgende apparaat) inschakelen 30 sec wachten, etc..alles in volgorde van binnekomst. Daarna pas de computers aanzetten.

Ander probeerseltje: zet de laptop aan, ga naar start, naar uitvoeren en typ cmd. Je komt dan in het dos scherm.
Typ "ipconfig", dan kan je zien of je laptop wel braaf een ipadres krijgt. Typ dan eens "ipconfig renew /all" en "ipconfig release /all" (zonder de aanhalingstekens) en hierna weer "ipconfig". Het kan dat hetzelfde ipadres e.d. er staat, of een nieuwe, of niets meer. Als er niets staat zit het hem wellicht in het verdelen van ipadressen vanuit het modem.

Probeer uit te vinden of DHCP wel aanstaat in het modem!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Staat IE wellicht op 'offline' of staat er een proxy geactiveerd? Stond/staat bij de verbindingen/connections onder Internet Options 'geen verbinding kiezen' of juist enkel verbinding maken met modem xyz? Dat moet meestal op 'geen verbinding maken staan'.

Een andere mogelijkheid is, dat een firewall (software) of een DNS-virus (een virus die je DNS wijzigt en wellicht niet meer bestaat) Internet Explorer verbiedt contact te maken met het internet (onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk). De firewall schat ik eerder in dat hij de verbinding blokkeert.

Dat je Intel PROset Wireless werkt, houdt nog niet in dat je een internetverbinding hebt, maar scheelt al wel. ;-) Skype daarentegen is wel een goeie maatstaf om te kijken of je een actieve internetverbinding hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in IE rechtsboven naar "Extra" gaat, dan zie je de mogelijkheid "Verbindingsproblemen vaststellen". Probeer dit eens.

Gek genoeg had ik laatst ook hetzelfde probleem en dankzij dat deed mijn internet het weer (terwijl ik nooit IE gebruik).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn raad : installeer Firefox. Stabieler, gebruiksvriendelijker en meer aanpasbaar dan I E. Waarschijnlijk is hiermee je probleem opgelost. En pas op met dat soort programmaatjes, zeker als er "Detective" o.i.d. in de titel staat. Via Windows update vind je alle drivers die je nodig hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar www.ebuddy.com daar kan je inloggen met je msn en dan kan je msnen