Als een kind van 8 voor het eerst een eigen computer krijgt. Wat is dan beter en laptop of een iPad?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
9.3K
Kimath
13 jaar geleden
Wat moet een kind van die leeftijd met een eigen pc? Ik zou een gezamelijke pc in de woonkamer plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kind van acht al een eigen laptop? Wat krijgt hij dan als hij of zo twaalf wordt? Een eigen Ferrari of zo?
Laat toch iets over voor zo'n kind over om naar te verlangen. Een kind van acht moet mooie lego-auto's bouwen of buiten spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon een desktop in de woonkamer is ook prima hoor! Bovendien heb je dan veel meer toezicht op wat er allemaal gedaan wordt op de computer en hoe lang. Ik zag laatst in het programma "help, mijn kind is te dik" dat vrijwel alle kinderen een eigen TV op de kamer hadden (computer weet ik niet). Die zaten dus uren achter dat scherm. Het is als ouder dan veel lastiger toezicht houden omdat ze, letterlijk, buiten je "zicht" zitten. Ik zou dat niet willen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een kind van 8 moet krijgen is een flinke duw: naar buiten! Spelen! 'een laptop of een ipad...' nou ja zeg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag roken vanaf je 18e krijg je een computer na je eerste sigaret. Een kind van acht moet BUITEN SPELEN, SPORTEN, HUTTEN BOUWEN, MET PA EN MA DE WERELD VERKENNEN, VAN DE DUINEN AFROLLEN, VLIEGEREN, VRIENDJES MAKEN OP STRAAT, BUITEN SPELEN, KATTEKWAAD UITHALEN. DAt moet een kind van ACHT! Kolere waar gaan we heen?

Het beste antwoord

Beide kunnen erg geschikt zijn voor een kind van 8.

Het voordeel van een laptop is dat het hetzelfde werkt als veel computers (op school, bij vriendjes, in de bieb, etc). Ook kan een laptop meestal alles. Nadeel is dat een laptop soms vrij moeilijk kan zijn (maar dat leren kinderen meestal snel) en dat je een goede up-to-date virusscanner op moet zitten. Ook gaan de accu's van de gemiddelde laptop zo'n 2 tot 4 uur mee.

Een iPad is ook zeer geschikt voor kinderen. Je kan er meteen mee aan de slag, het is makkelijk en je kan er erg veel mee (internetten, mailen, spelletjes spelen). Er zijn talloze apps die je op de iPad kan zetten die educatief zijn. Met het standaard Apple beschermhoesje kan de iPad ook tegen een stootje. De batterij gaat heel lang mee (die van mij soms dagen) en het aanraakscherm is fantastisch. Een ander voordeel van de iPad is dat kinderen ermee op de bank kunnen zitten (het is een licht apparaat). Nadeel is dat de iPad geen flash ondersteunt, dus als je kind bijvoorbeeld spelletjessite http://spele.nl/ wil bezoeken, kan hij/zij de spelletjes daarop niet spelen.

Ikzelf heb een neefje die de iPad geweldig vindt. Van spelletjes tot educatieve games tot gewoon internetten en foto's bekijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de iPad zijn er wel heel veel gratis spelletjes te verkrijgen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige antwoord met een letterlijk afgewogen antwoord. De meeste anderen geven alleen opinies of hun eigen voorkeur.

Andere antwoorden (12)

Laptop is veel beter.
Een iPad is niet handig om bv. spelletjes op te spelen. Het is ook zwaar en je laat het makkelijk vallen (vooral een kind van 8 jaar).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel eerlijk gezegd....geen van beide. Als het je gaat om het kind vertrouwd te maken met het fenomeen computer zou ik het een wat oudere pc geven. Als het gaat om "meedoen met de hype".....ja dan kom je niet onder de iPad uit met alle kans dat een kind van die leeftijd een makkelijke prooi is voor berovers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag me af wat een achtjarige met een laptop of ipad moet, maar goed...

ik zou het kind in ieder geval gewoon een oude desktop geven. Is ergonomisch in ieder geval al een stuk beter. Anders heeft het kind op 10-jarige leeftijd alweer RSI.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen van beide.
Ik zou voor een kind van 8 alleen een pc in de woonkamer willen, zodat je in de gaten kan houden wat je kind doet op de computer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zo vroeg een eigen laptop/iPad?
Ik zou persoonlijk mijn zoon/dochter gewoon achter de computer zetten in de woonkamer, zodat ik zo nu en dan mee kan kijken. Maar dat is mijn mening.

Maar je wilt een antwoord, dan zou ik een Laptop nemen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom min? uitstekend antwoord! plusje van mij
Het is al een paar keer gezegd maar ik zeg het dan ook nog maar.

Geen van beide, een gewone computer is meer dan genoeg geschikt voor een kind van 8. Hij heeft geen laptop en al ZEKER geen ipad nodig. Sterker nog op die leeftijd heeft hij geen eigen computer nodig, laat hem lekker achter de pc in bijv. de woonkamer zo kun je ook nog een oogje op hem houden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Geef hem trouwens ook geen internet, lijkt me niet verstandig aangezien een kind van 8 de gevaren van het internet nog niet zo goed kent. Als hij echt op internet wilt dan kan dat alsnog onder uw toezicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je beter een pc nemen, laptops en iPads zijn heel erg kwetsbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een kind van 8 gewoon lekker buiten laten spelen!
een eigen computer is sowieso niet nodig, koop wat spelletjes voor hem die ook op de centrale computer kan.
ik raad het je in ieder geval af om een EIGEN computer te geven. en al helemaal niet aan een kind van 8!
die hoort zich te kunnen vermaken met vriendjes of speelgoed!
ik weet wel dat dat tegenwoordig niet echt meer mogelijk is (moet ik zelf zeggen)
maar een laptop of iPad is geen noodzaak lijkt mij!
het kind wordt er afhankelijk van en weet zich niet meer te vermaken zonder..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen van beide! Zet een desktop pc op z'n bureautje en laat hem eerst daarmee leren werken. Laat hem geen laptop of iPad meesleuren als hij buiten gaat spelen, hij heeft het voor niets nodig en het is binnen de kortste keren kapot. Een iPad of laptop heb je niet nodig vóór je het zelf kan betalen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteindelijk is helemaal niks een goede eerste stap voor een kind van 8 (en vooral nog jonger). Ik zit hier achter mijn desktopcomputer *een Mac Mini* te typen. En ik ben al wel wat ouderder!!! Dus ik zou aanraden om een hele simpele desktopcomputer te kopen, om mee te beginnen. Wanneer de ondersteuning met een desktopcomputer met een heel oud OS (Windows 3, Systeem 1) enz. goed gaat, kun je daarna het beste een laptop met Windows XP, Windows Vista of Windows 7 aanschaffen. Want ik ben dan wel helemaal weg van Apple en Mac OS X en het iPhone OS en het iOS, maar die zijn eigenlijk veel te duur. En een iPad is pas te krijgen na €400,00 en dat is ook te duur. Maar Microsoft geeft hun producten niet zo prijzig weg, en games enzo werken ook het beste op een PC met Windows. En een laptop met Linux lijkt mij geen goed idee, want dat is Open Source (OS OS).

Kortom: ik zou eerst beginnen met een desktopcomputer met Windows 3 of zo, als die ondersteuning onder de hand is, kun je een laptop met Windows XP, Vista of 7 kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste een laptop. Een ipad is niks voor een 8 jarige jongen. En met een laptop kom je er ook beter van af dan met een ipad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met al deze adviezen is het moeilijk te kiezen.
Mijn tip daarom: koop een skoolmate, is een ipad en laptop in één.