Bestaat er een site met zulke afbeeldingen?

Ik zoek afbeeldingen die geen achtergrond (zo'n witte achtergrond) hebben, want als je die dan op een gekleurde achtergrond plaatst, zie je altijd zo'n wit vierkant eromheen, dat is niet mooi. Kan ik ergens zulke plaatjes vinden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

JA. Dat zijn zogenaamde clipart sites die ook vectorformat uitvoeren, of PNG/GIF met transparantie.

Overigens: in de meeste softwarepakketten die plaatjes accepteren kan je een achtergrond kleur instellen (een kleur die transparant moet worden) wat je probleem ook op zou lossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Begrijp je vraag niet helemaal, maar PNG afbeeldingen zijn afbeeldingen die op een beeldvullende achtergrond kunnen staan en toch geen wit meebrengen, omdat het gebied om het plaatje transparantie meekrijgt in de data. Zelfde in een 32-bit TGA, die heeft een alpha-channel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je naar plaatjes zoeken met de extensie PNG. Als je een fotobewerkingsprogramma hebt kan je ook naar "Tubes" gaan zoeken. Die zijn er met hopen te vinden op internet.