Hoe kan het dat de router en de lap top de ene keer wel verbinding maken en de andere keer niet?

Het gaat om een nieuwe router en lap top. Ze maken de ene keer wel verbinding en de andere keer weer niet. Het is een oude modem waar de router op is aangesloten en waar de gewone pc directe verbininding mee heeft. De router heeft dus de andere verbinding. Nou is het rpobleem dat of de pc of de lap top internet krijgen, maar als je de een aan hebt op internet en dan de kabels omwisseld van netwerk 2 en 3 heb je wel weer internet. (netwerk 1 wordt gebruikt voor een kabel vanaf de modem naar de ingang internet op de router.)

Wie weet hoe ik dit op kan lossen?
modem: speedtouch
router: linksys
laptop: acer met windows 7 premium/starter
pc: windows XP home edition met service pack 3
Internet: KPN ADSL

Toegevoegd na 3 uur:
een vriend van mij zei dat het zou helpen om alletwee de pc's draadloos te maken, zodat ze beiden via de router gingen..helpt dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Het is mij niet helemaal duidelijk, maar je schrijft dat je modem verbonden is met port 1 van je router.
Als dit zo is dan is dat niet goed er is een aparte port, voor je internet, zit naast je andere 4 LAN porten. Dus in totaal heb je 5 porten.

Je zegt dat als de ene computer aangaat de ander geen internet meer heeft. Dit lijkt erop dat er een adresconflict is. Iedere computer moet een uniek IP adres hebben. Deze wordt normaal gesproken door de router automatisch toegekend. Je kan dit controleren door een zogenaamde command prompt te open. Dit doe je door bij start, cmd in te tikken. Tik in het zwarte scherm ipconfig in en enter.
Je krijgt dan de IP instellingen te zien. Controleer of de IPadressen van beide conputers verschillend zijn.
De Gateway is je router. Je kan controleren of deze te benaderen is door in het zwarte scherm ping en het ipadres van je gateway te tikken. (bv. ping 10.10.10.1) als je antwoord krijgt dan is je router benaderbaar.

Je router is nieuw. Heb je deze goed geconfigureerd?
Je kan via je internet explorer je router instellen, door daar het ipadres van de gateway in te vullen.
Je krijgt dan een website waar je moet aanloggen.
Standaard wachtwoord staat in je handleiding. Eenmaal aangelogd, kan je via een wizard het apparaat instellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Eerlijk gezegd moet ik beginnen met: ik weet geen antwoord op deze vraag. Maar ik kan je wel zeggen dat ik hier zelf ook maanden last van gehad heb. De ene keer doet hij het een maand wel, en dan dagen niet. Ik reset hem dan altijd en soms helpt dat. Maar inmiddels ben ik overgestapt op stopcontactinternet. Dan heb je 2 stekkers. 1 bij de pc en 1 bij de modem. Het signaal word via het stopcontact doorgegeven. Nu hoorde ik ook dat mensen daar ook slechte ervaringen mee hebben omdat ze na 3 maanden stuk gaan. Ik heb ze toch gekocht. Ze zijn best prijzig, maar niet via conrad.nl. Daar kan je er 1 kopen voor 39euro. Je typt dan als zoekopdracht: alecto stopcontact. Je koopt dan de goedkoopste. Dan heb je het artikel in huis waar ik het meest tevreden over ben. Maarja, ik weet niet of die na 3maanden stuk gaan want ik heb ze net pas 1maand.

Toegevoegd na 2 uur:
Nee dat zal ook niet helpen.
Wij hebben alles draadloos gehad, maar alles had voordurent problemen!