Worden alle mailtjes nou echt 'bekeken'?

Word mijn mailadres nou echt door een Amerikaanse geheime dienst onder de loep gehouden als ik één / twee / een paar engelse mailtjes naar een ander mail adres stuur waarin ik met een paar duidelijk trefwoorden een aanslag aankondig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Dat is een lastige om te beantwoorden. Er zijn geen concrete bewijzen dat het gebeurd. Is het mogelijk? Technisch is het zeker haalbaar. Ze worden natuurlijk niet gelezen, maar gescanned door speciale zoekmachines die het email verkeer onderscheppen. Er is echter geen draagvlak voor bij de meeste mensen. Dus als het gebeurd zal het vooral stil gehouden worden. Qua privacy zit je natuurlijk op gevoelig vlak. Ik denk dat het meer op speciaal rechterlijk bevel gebeurd, bij aanwijziginen dat mensen bij een kring van terroristische groepen behoord.

Maar...
http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/law-and-order/3140207/Government-spies-could-scan-every-call-text-and-email.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ja de mail word wel degelijk onder de loep gehouden, dit gebeurd al tientallen jaren. Natuurlijk word niet naar elke mail gekeken, maar worden deze gefilterd op bepaalde woorden.

De taal hoeft niet Engels te zijn, in Nederland worden je mailtjes gefilterd in Utrecht.

Deze informatie heb ik verkregen van een familielid, hij heeft hier in gewerkt. Hetzelfde gebeurd met SMS en bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jha maar dat word niet aan derden ofzo verteld ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja.

ze scannen dat op woorden zoals doden vermoorden bom etc.

Dat lezen ze dan en op basis van je i.p adres kunnen ze je pakken.

Maar even, was jij het van plan dan. XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja door het spionage netwerk echolon word zo'n beetje alle data verkeer gescand op trefwoorden die kunnen duiden op onzuivere zaken.Emails sms fax en telefoon verkeer worden 24/7 door computer gelezen die op trefwoorden zoekt zeker personen die als risico vol bekend staan en politici kunnen er van uit gaan dat hun tele communicatie extra in de gaten gehouden word. Ook word het gebruikt om wereldwijd bedrijven te bespioneren zo is het oa gebruikt om boeing te informeren over de prijs die airbus voor een order vliegtuigen zodat boeing goedkoper aan kon bieden en werd een frans bedrijf dat gevoelige electronica aan iran wilde leveren terug gefloten dor dat er per fax informatie bij de geheime dienst terecht kwam
eholon zoek er maar eens op
het is nu ook zo dat het data verkeer van iedereen ingezien mag worden er is dus geen wet die overheids instanties verbied om jouw internet gedrag te bekijken

Toegevoegd na 39 minuten:
oeps het heet echelon