Is er een mogelijkheid om niet telkens weer 'www' te hoeven typen voor een url?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

De meeste sites zijn wel zo geconfigureerd dat je zonder www ook op de homepage terecht komt. Het www voorvoegsel is bedoeld voor situaties waarin er onderscheid gemaakt moet worden tussen www.sitenaam.nl of bijvoorbeeld eshop.sitenaam.nl of zakelijk.sitenaam.nl.

Als er op het domein geen alternatieve voorvoegsels te vinden zijn dan is het feitelijk niet nodig om www in te tikken mits de het domein netjes ingesteld is.

De meeste browsers checken eerst of ze het domein sitenaam.nl zo kunnen vinden. Als dat niet lukt doen ze een poging met www.sitenaam.nl

Gewoon stoppen met intikken dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Firefox gebruiken. Die kijkt automatisch of www nodig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Copy www en dan kun je het steeds pesten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, want je browser zoekt dat namelijk automatisch op. je kunt het dus gewoon weglaten.

probeer maar eens in je browser bovenin te tikken

google.nl

of

startpagina.nl

je komt dan vanzelf uit op www.google.nl en www.startpagina.nl