Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

880kb/s internet met kabel, bijvoorbeeld 80% draadloos signaal, wat is mijn snelheid?

Internet met kabel is hier 880kb/s, wat is mijn snelheid als ik via een andere computer draadloos internet heb, en daar de signaal sterkte BIJVOORBEELD 80% is?

Hoe moet ik die verhoudingen zien/uitrekenen?

Natuurlijk hangt het van nog veel meer factoren af, maar ik zoek naar een soort 'maatstaaf'.

Halvast erg bedankt!

Toegevoegd na 28 minuten:
In de toekomst krijg ik draadloos internet van rond die sterkte, dus ik zou graag nu ongeveer mijn internet snelheid willen inschatten, dat bedoelde ik eigenlijk met mijn vraag.

Toegevoegd na 14 uur:
Om verwarring te voorkomen:

Mijn internet verbinding is 100 mb/s met kabel, en volgens speedtest.nl is dat 880kb/s. Niet dat jullie dit door elkaar halen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
628

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij 880 kb/s (kilo bits per seconde) is je draadloze verbinding met bv. 54 Mb/s vele malen sneller dan je kabel/internetaansluiting. Ook bij nog 80% signaalsterkte.

De signaalsterkte zegt alleen niet veel over de kwaliteit van de verbinding. Een zwak signaal met een goede kwaliteit kan een veel betere verbinding zijn dan een sterk signaal van slechte kwaliteit of met veel storing.

Zoek een groot bestand op het internet (100MB ofzo) en download die vanaf je computer en nog eens vanaf je laptop en meet de tijd die er voor elke lokatie voor nodig hebt. Dit is geeft je dan een indicatie en je eigen 'maatstaf' voor jouw situatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik vind dit een moeilijke vraag om een goed antwoord op te geven. Zelf ben ik zo dat ik het graag wil meten. En de snelheid van jouw Internet verbinding kan je heel goed meten via de website www.speedtest.nl
je kunt dus een meting doen vanaf een vaste computer en je kunt ook een meting doen vanaf een draadloze computer.

Mochten op de draadloze computer merken dat de Internet verbinding niet zo goed is, dan kan je altijd even naar de website gaan om te kijken hoe je ervoor staat.

Je kunt het zelf heel goed proefondervindelijk ervaren en onderzoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding