Ik heb ondertussen zoveel websites met allemaal hun eigen inloggegevens en wachtwoorden, dat ik op zoek ben naar een geschikt systeem hiervoor.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

ik gebruik al heel lang RoboForm. Geweldig programma en als je de registeerde versie gebruikt kan je zelfs online bij je paswoorden. Erg handig als je niet achter je eigen PC zit. Je hebt ook een portable versie die je op een USB stick kan meedragen.
JE kan er ook snel formulieren mee invullen.
En goed beveiligd allemaal ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je zou passwordvault kunnen proberen: http://www.lavasoftware.com/passwordvault.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schrijf ze op of print ze uit en bewaar ze in een kluis!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bedoelt dat je ze niet meer kunt onthouden, ik sla de welkomstmail met inloggegevens altijd op in een apart mapje. Krijg ik geen mailtje dan stuur ik een mail aan mezelf met de naam van de site in de kop en de verdere inloggegevens in de mail zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik Firefox, deze browser heeft de optie om inloggegevens van websites te onthouden. Hier heb ik een master password op gezet. Nu hoef ik maar 1 moeilijk gekozen wachtwoord te onthouden.
Kimath
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk, maar wat doe je als je een nieuwe pc aanschaft? Elders op school/werk aan het internetten bent?
Kimath
13 jaar geleden
Of je gebruikt Firefox Portable, die kun je zo vanaf een usb stick draaien.
Het klinkt misschien wat krom, maar ik versleutel de naam van de website met een vaste formule.

Voorbeeldformule:
Laatste 6 letters omgedraait + 1 Letter een hoofdletter + 01

Voorbeeld:
www.goeievraag.nl

Wachtwoord:
Gaarve01

Verder gebruik ik zoveel mogelijk dezelfde inlognamen.

Dit systeem werkt perfect, ik vergeet nooit mijn wachtwoord meer, en heb het altijd bij de hand.

Ps.
Ik gebruik een andere iets complexere formule, dit was slechts ter voorbeeld.
Ps2.
Gebruik een formule waarbij je altijd:
Minimaal 1 hoofdletter hebt, 1 cijfer hebt, en uitkomt op 8 tot 10 karakters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou Lastpass proberen. Dat is een wachtwoord-manager die mij wel goed bevalt. Jouw wachtwoorden worden dan online beveiligd opgeslagen. Het klinkt misschien wat vreemd, maar dat is uiteindelijk veiliger dan de wachtwoorden in je webbrowser opslaan. De beveiliging van de wachtwoorden in een webbrowser is namelijk niet erg sterk. Verder kun je Lastpass in diverse browsers installeren, zodat je altijd beschikking hebt over je wachtwoord.

Wel moet je natuurlijk het wachtwoord van je Lastpass-account goed onthouden. Anders kom je niet meer bij je wachtwoorden. Maar dat geldt voor elk systeem dat met een hoofd-wachtwoord werkt.