Hoe kan een website jou locatie weten?

Hoe kan een website als google weten waar je woont?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik bedoel natuurlijk niet het precieze adres maar als ik zoek bij google komt er links te staan Locatie: (blabla) en dan als je op klikt staat er: locatie wijzigen, maar er staat naast: Automatisch herkend.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
2.3K

Het beste antwoord

Aan de hand van jouw IP adres weet google wie jouw provider is.
Aan de hand daarvan weet Google dus waar je zit, hence de reclames.

Daarnaast gef je in wiondow ook je lokatie op via Control Panel / Regional Settings.

Dit gecombineerd resulteert in gegevens die Google kan gebruiken (adwords).

Voor de grap: wijzig je instellingen in Regional Settings en gebruik een proxy server die zich anders bevindt (buiten Nederland).
Voila... andere reclames.

Even off-topic: gebruik gewoon een blocker, dan ben je er voor 97% van af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

geef even wat meer uitleg: hoe weet jij dat Google je adres heeft? Aan ieder IP adres hangt uiteindelijk een adres; jouw adres. Maar dat is te omslachtig om zomaar te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kun je achterhalen via je IP address.

Mobiele telefonen met internet kunnen ook gebruik maken van GPS.

Toegevoegd na 7 minuten:
http://www.iplocation.net/
Op deze link kun je zien welke locatie bij je ip hoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedere internet aansluiting heeft een uniek nummer een ipadres. Dit Ipadres is opgedeelt per geografische lokatie. Zo is het land zeer gemakkelijk aan de hand van dit nummer te achterhalen.

Ook zijn er databases o.a. van je internet aanbieder voor welke regio een reeks ip adressen ingezet worden. Deze zijn voor andere providers (wat google ook is) op te vragen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Google gebruikt daarnaast ook informatie uit je profiel. Dus als je ergens in je profiel je gegevens hebt ingevuld zal hier ook naar gekeken worden.