Het zou hetzelfde zijn om te vragen: kunnen we tegenwoordig nog zonder de auto? of: kunnen we tegenwoordig nog zonder een mobieltje?

het zóu kunnen,natuurlijk (zonder Internet,zonder auto,zonder mobieltje...) maar de maatschappij zou dan weer ---ihg van Internet--- naar 30 jaar geleden teruggeworpen worden,en ihg van geen auto's meer : dan gaan we qua mobiliteit ruim 100 jaar terug in de tijd.

natuurlijk zullen we --als samenleving--- verder kunnen bestaan/overleven,maar het leven en specifiek de economie,sociale netwerken,communicatie,etc. zullen er enorm onder lijden.

Het zou ,wanneer Internet helemaal zou ophouden te bestaan/functioneren,m.i. leiden tot een wereldwijde economische crisis,omdat juist belangrijke economische systemen en ook sociale systemen,afhankelijk zijn van het bestaan van Internet.

E-commerce b.v. is een wezenlijk onderdeel geworden van onze (wereld-) economie .

Ook educatief ---je kunt allerlei info en studiemateriaal van Internet "plukken" --- zouden we een gigantische stap terugdoen.

Nogmaals: ja,de wereld en de samenleving zouden verder "draaien" zónder Internet,maar dat zou wél enorme offers eisen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi en goed antwoord man:) +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hey,thkya man! ;)
tja is zo hè? we zouden terug in de tijd worden gegooid wanneer Internet er niet (meer) zou zijn.
de wereld zou wel blijven "doordraaien" en de samenleving zou blijven functioneren,maar het zou ten koste gaan van héél veel info en communicatiemogelijkheden.

Andere antwoorden (17)

Nee!
Alles is inmiddels ermee 'verweven'.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee want tegenwoordig heb je internet voor school nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je raakt gewend aan de dingen die je hebt, je denkt dus al heel snel dat je niet meer zonder kunt. Of dat nu auto, mobieltje,tv of internet is. Als je het een tijdje zonder doet, zul je merken dat je leven gewooon doorgaat, het is alleen weer wennen. (ook aan de vreemde blikken die je krijgt als je zegt dat je geen internet hebt, want het hoort er bij tegenwoordig)
13 jaar geleden
Nee, dat is niet meer mogelijk. Denk aan bankzaken, die je regelt via internet. Ook de economie zou op zijn kop liggen, omdat er heel veel gekocht wordt via internet. Ook het onderwijs gebruikt internet als lesmateriaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, inderdaad! :) En ik zou ook niet blij zijn als we geen internet meer hebben, haha.
zondag
13 jaar geleden
Ik regel geen bankzaken via internet en ook iets kopen via internet heb ik nog nooit gedaan en hoop dat ook zo te houden. Toch word ik buitengewoon sacherijnig als mijn internet het niet doet; zelfs als het maar voor één dag is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bankzaken moet je toch niet perse via het internet afhandelen?! dat gaat zo ook.. en je bent dan nog wat sociaal ( bv. als je dan iemand tegen komt die je kent ) :)
Als je zonder internet komt te zitten ga je niet dood.
Ik heb collega,s die helemaal geen internet hebben.
En ze missen het nieteens.
Maar ik ben er aan gewend,als ik opsta dan gaat de pc aan.
Het is een moderne brievenbus geworden.
En wil je geld verdienen dan heb je internet nodig.
Want als iemand zijn oude bankstel te koop heeft ,en je zet dit in de krant dan komt er geen hond om.
Maar op internet met een foto,dan wordt deze wel tig keer bekeken.
En kun je misschien nog wat vangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je iets niet hebt, kan je het ook niet missen. Maar in de toekomst wordt het toch lastig voor ze. Ik ken ook mensen die geen internet hebben, maar merk toch dat ze afhankelijker worden van andere, dus je zal er toch aan moeten in de toekomst.
nee, als je wilt LEVEN niet,, haha (bij wijze van spreken)
msn, hotmail, facebook, hyves....INTERNET
(tegenwoordig ook gratis bellen met internet (vibre))
pingen enzo
alles gewoon! zonder internet heb je het gevoel alsof je er niet 'bijhoort', ik bedoel: wie stuurt er nog een handgeschreven kerstkaart?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk is het mogelijk! Er zijn genoeg mensen die nooit gebruikmaken van internet en nog steeds in leven zijn. Er zouden alleen wel veel voorzieningen wegvallen en de ouderwetse manieren zullen dan weer terugkomen. C'est tout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jA HET ZOU KUNNEN.
maar het is wel moeilijk.

Geen internet is dus al je geld in je zak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap die uitspraak niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahah ik snap em wel. het internet heeft me al een vermogen gekotst. Internet is NOG verslavender dan sigaretten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gekotst nog wel
Internet hier was laatst een week kapot. Ging prima, hoewel er wel problemen waren met school en werk.

Je gaat er niet dood aan, maar je krijgt wel problemen met school en werk. Maar kan prima zonder internet hoor. Je hebt altijd nog de televisie ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zou wel kunnen
maar een hoop werd moeilijker toegankelijk.
lang leve Internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik vind dat je niet zonder internet kan tegenwoordig ja oke als je het niet hebt mis je het ook niet.Maar een e-mail versturen gaat sneller als je aan de telefoon 12 of meer wachtende voor je heeft,kost ook nog extra geld plus de ergenis en kostbare tijd exc.
Mijn schoonmoeder van 76 heeft geen internet, zelfs geen computer. En zal ik iets verklappen? Ze is kerngezond!
13 jaar geleden
Beste,

Als je een eerlijk antwoord wenst : ik vrees van niet !

We leven nu eenmaal in de 21ste Eeuw, met een hoog technologische (samenleving), het internet maakt nu een- maal deel uit van ons dagelijks leven !

We gebruiken de computer thuis voor privégebruik en op het werk voor professioneel gebruik !

Een samenleving zonder internet is bijna ondenkbaar geworden, alles is ermee verweven !

Vroeger werd het internet (staat voor interconnected networks), gebruikt door het Amerikaans Leger (US Army)
onder de naam ARPANET !

Het internet = breed spectrum van (aangesloten) netwerken wereldwijd = World Wide Web !

Voor meer info ivm dit onderwerp zie bijgevoegde linken !

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt aan de persoon zelf. Ik heb wel eens 2 maanden geen internet gehad en dat was best voor mij.
Ik kan gewoon zonder.
Voor school is het niet eens echt nodig. Er zijn genoeg alternatieven en mijn school gebruikt niet veel huiswerkzaken met het internet.

Kun je zonder de computer, drank, sigaretten, tv?
Ligt echt aan hoe belangrijk je het vindt voor jezelf en of je je leven wilt vergemakkelijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neeee als je een normaal leven wilt lijden is dat onmogelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk wel, heel veel mensen hebben nog steeds geen internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan alles is natuurlijk te wennen.. Je moet het misschien zien als het volgende: Je geliefde maakt het uit en je bent kapot van verdriet, je denkt nooit meer verder te kunnen. Enkele weken later sta je alweer iets steviger in je schoenen. Zo is dat ook met internet, de eerste weken ga je het erg missen, daarna komt er gewenning. Dus mocht het ooit verdwijnen, ja zal het ooit wel weer een gewenning worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja sommige kunnen zonder internet....internet is niet noodzakelijk je kunt nog steeds alles doen ook zonder internet,alleen is internet gewoon heel makkelijk omdat alles zo veel sneller gaat.
Wat denk je van de bosmensen in de oerwoud en zo deze zien in 10 jaren nog geen internet en ook in de derde wereld hebben ze denk ik nog niet zo toegang in het world wide web hoe wij het hebben.
En ook dakloze mensen hebben ook geen internet.
Het zijn ook mensen die helemaal geen televisie geen internet en geen mobieltje hebben,omdat ze het onnatuurlijk vinden.
Ik denk dat het wel zo zal worden in de toekomst dat iedereen internet nodig heeft omdat tegenwoordig alles snel moet en de techniek steeds voor uit gaat,en dat daarom alles wat wij vroeger zonder internet konden doen in de toekomst niet meer zal zijn,bijvoorbeeld contant betalen is in een jaar helemaal weg alles gaat nog alleen met pinnen en internetbankieren,en ook denk ik dat briefpost gaat verdwijnen omdat tegenwoordig alles per mail geschreven wordt zelf kaartjes kun je per internet versturen en ook kranten en tijdschriften gaan verdwijnen in de toekomst omdat je alles tegenwoordig op internet gaat lezen.Ik kan nog veel meer opnoemen maar dat wordt te lang,dus met deze hoop ik je een beetje inzicht in de stand van de dingen heb kunnen geven.