Routerprobleem: wat kan er aan de hand zijn?

Ik heb een snelle internetverbinding en ook een snelle router (tot 300 Mbps). Toch gaat er iets niet goed als ik streaming video wil bekijken. De video blijft dan regelmatig hangen. Druk ik op 'pagina vernieuwen' in de browser, dan gaat de video weer een minuutje verder en blijft vervolgens weer hangen. Enzovoort.
Gebruik ik de router niet, dan doet het probleem zich niet voor. Wat kan er aan de hand zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

De afstand van de modem (die de verbinding uitzend) tot de telefooncontact in doet mag niet meer dan 4 meter zijn, anders is de verbinding te lang. Ook kan het zijn dat u wellicht dikke muren heeft.

Het kan ook gerust zo zijn als dit een draadloze verbinding is dat de computer een draadloos modem in zich heeft dat bijvoorbeeld maar 54Mbps aanpakt.Terwijl als jij die computer er rechtstreeks aanhangt met een kabel deze de volledige snelheid tot zijn beschikking heeft.Meestal zie je bij een draadloze verbinding als je met de muis naar het icoontje gaat voor de draadloze verbinding meteen de verbindingssnelheid.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100