Routerprobleem: wat kan er aan de hand zijn?

Ik heb een snelle internetverbinding en ook een snelle router (tot 300 Mbps). Toch gaat er iets niet goed als ik streaming video wil bekijken. De video blijft dan regelmatig hangen. Druk ik op 'pagina vernieuwen' in de browser, dan gaat de video weer een minuutje verder en blijft vervolgens weer hangen. Enzovoort.
Gebruik ik de router niet, dan doet het probleem zich niet voor. Wat kan er aan de hand zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

De afstand van de modem (die de verbinding uitzend) tot de telefooncontact in doet mag niet meer dan 4 meter zijn, anders is de verbinding te lang. Ook kan het zijn dat u wellicht dikke muren heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, maar dat kan het probleem niet zijn. Ik heb geen draadloze verbinding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U zegt net dat het uw router is, en men gebruikt een router bij de draadloze verbinding... Waar gaat deze vraag dan over?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik de router voor een draadloze verbinding met de laptop en een verbinding met draad naar mijn desktop. Mijn probleem doet zich voor op de desktop. De router is met een kabel verbonden aan het modem.
Het kan ook gerust zo zijn als dit een draadloze verbinding is dat de computer een draadloos modem in zich heeft dat bijvoorbeeld maar 54Mbps aanpakt.Terwijl als jij die computer er rechtstreeks aanhangt met een kabel deze de volledige snelheid tot zijn beschikking heeft.Meestal zie je bij een draadloze verbinding als je met de muis naar het icoontje gaat voor de draadloze verbinding meteen de verbindingssnelheid.