waarom kan mijn computter soms niet normaal op www.google.nl komen?

Mijn startpagina is gewoon google.nl
ook waneer ik het zelf intyp blijf ik de verwijzing krijgen dat de pagina niet bestaat (zie afbeelding) ik heb dit maar met een pc in het netwerk de rest heeft er geen last van.
ook heb ik dit niet altijd. weet imand waar dit door kan komen?
firewall staat aan, ik heb geen virus of spam of wat dan ook aangetroffen op de pc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doet alleen www.google.nl het wel? Dus zonder de http://
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nope, met of zonder http:// niks helpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je komt dus altijd op /sorry/?continue= terecht als je ook zelf naar http://www.google.nl gaat?!

Het beste antwoord

Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn. Virussen sluit je zelf al uit dus ik ga er dan vanuit dat er ook geen virus is geweest dat je hosts file heeft aangepast, toch zou ik het even controleren als ik jou was.

Heb je IE al eens opnieuw ingesteld? Soms helpt dat ook weleens.

Nog een paar mogelijkheden:
- open een commandprompt (via start->uitvoeren->'cmd' intypen (zonder haakjes) en toets 'Enter'
- typ: 'ipconfig /flushdns' (weer zonder '' en toets enter)
- typ dan: 'netsh int tcp set global autotuninglevel=normal' (weer zonder '' en toets enter)
- typ dan: 'ipconfig /release' (weer zonder '' en toets enter)
- typ dan: 'ipconfig /renew' (weer zonder '' en toets enter)
- typ dan: 'exit' (weer zonder '' en toets enter)

Het scherm sluit weer en al je verbindingsinstellingen zijn opnieuw ingesteld. Probeer het dan nog eens, zeer waarschijnlijk is het opgelost!
Zo niet, probeer nog eens een andere browser (zoals Google Chrome; is sowieso een aanrader) en scan nog eens goed op virussen, spyware en malware. Spybot kan je gebruiken, Malwarebytes of Norman Malware Cleaner. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals Gert hierboven al schrijft zou ik eerst even je host file controleren. Deze kan je vinden op de volgende locatie
C:\Windows\System32\drivers\etc
Deze file met notepad openen en kijken of daar een verwijzing naar google in staat. Normaal gesproken horen hier geen verwijzingen in te staan. Weet je niet wat een host file is lees dan onderstaande link. Bronnen:
- http://en.wikipedia.org/wiki/Hosts_(file)

Andere antwoorden (2)

Ik gok er toch op dat je malware hebt opgelopen. Die "sorry" URL is niet de standaard URL van Google om fouten op weer te geven. Hoe kom je dan op die URL terecht?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is malware.

Als je in de bron kijkt bij de reactie van 2010-04-02 07:30:21, dan lees je daar dit:

"OPGELOST! :
1) MalwareBytes Anti-Malware geïstalleerd.
2) Onmiddellijk geupdate.
3) Laten lopen (snelle scan).
4) TROJAN.FAKEALERT.
5) Vernietigen.
6) Google: weer perfect!"

Dus waarschijnlijk heb je toch TROJAN.FAKEALERT erop staan, ondanks dat je scanner dit misschien niet aangeeft. Als je nu weer scant en weer geen resultaten hebt, zou ik aanraden even een andere virusscanner op te zoeken en te installeren.