Hoe kan ik utorrent sneller laten downloaden?

Ik heb een 16Mb download verbinding en 2Mb upload. Als ik die upload snelheid laat staan daalt de downloadsnelheid drastisch. Ik zie ook vaak dat er ontzettend veel seeders zijn (meer dan 1000), maar ik krijg er maar een 10-tal toegewezen. Wat kan ik hieraan doen?

Ik download nu bijvoorbeeld iets. Het aantal seeders is 306, waarvan ik er 30 krijg. Het aantal peers is 2509, waarvan ik er 80 krijg. De uploadsnelheid is 100KBps en mijn downloadsnelheid is maar 81KBps. In theorie zou ik 2MBs moeten halen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Netlimiter tweakt heel goed de verbinding... En je krijgt heel goed te zien waar het schort, zodat je in kunt grijpen op het proces...
Dus install Netlimiter...

Toegevoegd op 29-05-2009 11:47:43
ook in utorrent de instellingen niet vergeten ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door een poort in je router te forwarden naar jouw pc zodat alle betreffende data (van uTorrent) direct bij jouw pc uitkomt.

Check deze site:
http://portforward.com/

Ps. onder in het scherm van uTorrent moet een groen vinkje staan, dan zit je goed. Als het geel of rood is, moet je bovenstaande link volgen en dus een poort forwarden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mijn poort geforward in mijn router, anders download die bijna helemaal niets en zie ik inderdaad een groen vinkje. De maximale upload snelheid wordt ook gewoon behaalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je niet ergens een instelling staan dat je maximaal zoveel verbindingen tegelijk wil hebben? btw, ik zou je up- en download gewoon op onbeperkt laten staan. Als je je upload verlaagt wordt automatisch (door uTorrent) je download beperkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik mijn uploadsnelheid zet op 0, dus maximaal en dat is 2Mb/s dan wordt het downloaden nog langzamer.
overstappen op bittorrent.
daar werkt het prima, dat port forwarding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bittorent en uTorrent zijn exact hetzelfde en aan port forwarding ligt het niet, want snelheidshulp rapporteert dat dit goed is.