SSL gekocht en niet de eerste bij Google, hoe kan dat?

Ik heb een website paar dagen geleden gemaakt met Wordpress, en SSL gekocht. En volgens google als je SSL op je website hebt dan sta je beter in zoekresultaten. En dat heb ik ook besteld. Alleen als ik invoer mijn website naam dan sta ik maar op de 6e pagina. Weet iemand hoe kan dat opgelost worden?

http://performance.nl/2014/08/introductie-https-als-ranking-factor-google/

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En wat nou als meer mensen het kopen? Sta je dan met meerdere op nummer één? Nee.
Het is niet zo dat je automatisch op nummer één komt. Het is alleen zo dat je HOGER op de lijst komt dan dat je anders zou zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zorg in ieder geval voor een goede sitemap, en gebruik trefwoorden waarmee botjes je site herkennen in je index.php. En veel reclame maken, veel hits genereren. Zet er eventueel een Facebook-like button in, als de site zich daarvoor leent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Google heeft een heleboel te verwerken, soms duurt het wel 6 weken totdat dit soort dingen verwerkt zijn.

Het beste antwoord

Het duurt soms even voordat je hogerop in Google komt door veranderingen. Ook is het zo dat Google je website niet standaard op 1 zet als je SSL hebt, het ligt aan meer punten.
Jaspro101
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

"Beter" betekent niet 'de eerste'. Sterker nog , in de praktijk betekent het vaak niet meer dan ' op pagina 2046 in plaats van pagina 3066' ofzo....

De enige manier om nog echt hoog te eindigen in zoekmachines is veel linken en veel gelinkt worden (vooral als je naam of thema niet heel erg onderscheidend is ) ; oftewel geen trucjes of binnenweggetjes , maar echt 'populair' zijn. En voor je dat met je eigen website haalt, moet je niet alleen heel wat in huis hebben, maar daar gaat ook wat tijd overheen.

Om internetveiligheid te promoten/stimuleren/aanmoedigen gaat Google de voorkeur geven aan sites die goed beveiligd zijn (met SSL bijvoorbeeld), vergeleken met sites die niet zodanig beveiligd zijn. En wel ongeveer een hele procent beter. Dan een vergelijkbare site dus. (Vermoedelijk echter zal je door die extra veiligheid ook meer gebruikers kunnen trekken dan een onbeveiligde concurrent, en dus sowieso al hoger scoren).

Maar eerlijk is eerlijk, als jou website een doodgewone informatieve hobby-website is, en niets te maken heeft met geldverkeer of persoonlijke gegevens, zal SSL eigenlijk niets voor je betekenen ben ik bang...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
EEn SSl verbinding is een van de honderden factoren voor ranking in Google. Er zijn echter factoren die vele malen belangrijker zijn. Ik raadt je aan de WordPress SEO plugin van Yoast te gebruiken. Daar kan je relatief makkelijk goede resultaten mee behalen. Yoast heeft ook een mooie tutorial: https://yoast.com/articles/wordpress-seo/ . Daarnaast worden de zoekresultaten niet real-time geupdate, dus het kan soms een paar dagen duren voordat je verschil merkt. Je kan je rankings in Google mooi en gratis bijhouden met: http://www.serplab.co.uk