Is er een manier om erachter te komen waarvandaan mail wordt gestuurd als via e-mail gestalkt wordt?

Sinds een half jaar ongeveer stuurt ene rebeca mij mailtjes. Daarin zegt ze dat ze sex heeft met mn buurman of ik dat ook wil en kan ze de naam van het bedrijf waar ik naast woon noemen. En dat doet ze ook in elk mailtje. Ik weet niet wie het is maar diegene kent mij. Weet waar ik woon en ik vind het gewoon een eng idee. Naar de polite gaan heeft denk ik geen zin omdat ik niet bedreigt word maar is er een manier om erahcter te komen waar de mailtjes vandaan worden gestuurd, stel het is een echte psychopaat? Ik kreeg vanochtend een mailtje en "ze" kon me vertelle dat ik gister niet thuis was en dat ze naar mn buurman was gegaan. Het begint eng te worden.. Help my aub!!!

Toegevoegd na 6 minuten:
Ps. Ze heeft het ovber de buurman die by dat bedrijf woont. Het kan inderdaad een grapje zijn en dat denk ik ook. Maar als ik mail dta ik het eng vind en wil weten wie het is, dan krijg ik daar geen antwoord op en na 3 weke krijg ik weer een mailtje met hoe het gaat enzo.

Toegevoegd na 6 minuten:
Woont moet werkt zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Ik denk dat je beter toch maar eens naar de politie kan gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of ga eens opletten wie er allemaal bij je buurman thuis komt. Als je merkt steeds dezelfde vrouw bij je buurman komt dan is dat wel wat opvallend. Of ga eens nadenken of het niet gewoon een geintje is van iemand in je omgeving.

Toegevoegd na 1 uur:
Ook niet meer antwoorden op de mailtjes. Je zegt je terug mailt en daarin zegt je wilt weten wie het is en dat je het eng vind. Als het iemand is die het voor de gein doet, dan maak je het daarmee alleen nog maar leuker voor die ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jou was toch even mailtjes afgeven bij de politie en thuis een paar bewaren.
Voor de rest gewoon de afzender blokkeren op je computer, dan heb je er geen last meer van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou de buurman een rustig aanspreken, wie weet is eea dan snel geregeld ???
Blok het mailadres.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht is het ook zinnig in de bron van het bericht te kijken waar het vandaan komt.(outlook 2007: lint-andere acties-eigenschappen). Vaak zijn hierin gegevens te vinden welke betrekking hebben tot de afzender, met een beetje geluk een ip-adres dat je kan nazoeken in bijvoorbeeld www.whois.net